מה ההבדל בין אלצהיימר ודמנציה?

מחלת האלצהיימר ודמנציה דומות ושונות. למעשה, ההבחנה בין שתי המחלות גורמת לעיתים לבלבול בקרב מטופלים, משפחות ומטפלים.

אלצהיימר ודמנציה הן עדיין מסתוריות במובנים רבים. זו הסיבה שמתבלבלים בינן.

על פי המכון הלאומי להזדקנות (NIA), דמנציה היא הפרעת מוח המשפיעה על תקשורת וביצוע של פעילויות יומיות ומחלת האלצהיימר היא סוג של דמנציה שמשפיע באופן ספציפי על חלקים במוח השולטים במחשבה, בזיכרון ובשפה.

מהי דמנציה?

דמנציה היא מונח מטריה עבור קבוצה של סימפטומים שכוללת חשיבה לקויה וזיכרון. זהו מונח הקשור לעיתים קרובות לירידה הקוגניטיבית של ההזדקנות. עם זאת, בעיות אחרות מאשר אלצהיימר יכול לגרום דמנציה. גורמים נפוצים אחרים לדמנציה הם מחלת הנטינגטון, מחלת פרקינסון ומחלת קריצפלדט-יעקב.

מהי מחלת אלצהיימר?

על פי המרכז לבקרת מחלות, מחלת האלצהיימר היא גורם שכיח לדמנציה הגורמת ל -50% עד 70% מכל מקרי דמנציה. למעשה, אלצהיימר הוא סוג מסוים מאוד של דמנציה. הסימפטומים של אלצהיימר כוללים מחשבה לקויה, דיבור לקוי ובלבול. הרופאים משתמשים במגוון של בדיקות כדי לקבוע את הגורם של דמנציה כולל בדיקות דם, הערכות מצב נפשי וסריקות מוח.

עוד באותו נושא:  למה אנחנו ישנים? למה ישנים בלילה ולא ביום? למה ישנים עם עיניים עצומות?

מה ההבדל בין דמנציה לאלצהיימר?

כאשר אדם מאובחן עם דמנציה, הם מאובחנים עם קבוצה של סימפטומים. זה דומה למישהו שיש לו כאב גרון. הגרון שלהם כואב אבל זה לא ידוע מה גורם זה סימפטום מסוים. זה יכול להיות אלרגיות, דלקת בגרון, או הצטננות. באופן דומה, כאשר לאדם יש דמנציה הם חווים סימפטומים מבלי לספר מה גורם לתסמינים אלה.
הבדל גדול נוסף בין השניים הוא שאלצהיימר אינו מחלה הפיכה. היא מחלה מתדרדרת וחשוכת מרפא בשלב זה. צורות מסוימות של דמנציה, כגון אינטראקציה של סמים או מחסור בוויטמינים, הן למעשה הפיכות או זמניות.
לאחר שיודעים את הסיבה של דמנציה ניתן למצוא את  הטיפול המתאים – הגישה הטובה ביותר לכל דמנציה היא התקשרות, תקשורת וטיפול אוהב.

כתיבת תגובה