מה ההבדל בין חמאה לבין מרגרינה?

מה ההבדל בין חמאה לבין מרגרינה?
5 (100%) 1 הצבעות

אפילו שחמאה ומרגרינה משמשות לשימושים דומים הם שני מוצרים שונים מאוד. הגורם העיקרי שמפריד ביניהם הוא החמרים מהם הם עשויים, וסוגי שומנים שהם מכילים.

מהי חמאה?

חמאה הוא מוצר חלב עשוי חלב או שמנת חבוצה. תהליך החביצה מפריד בין החמאה (המוצקים) מחלב החמאה (הנוזל). החמאה שאנו קונים לעתים קרובות עשוי מחלב פרה, אם כי יש חמאות מסוגים אחרים של בעלי חיים  – יש חמאות שעשויות מחלב של כבשים, עזים, יאק, או  אפילו באפלו .

אפילו שחמאה מגיעה בצבע צהוב בהיר בדרך כלל, חמאה יכולה להיות גם בצבע לבן עד צהוב עמוק, בהתאם לתזונה של החיה. ומכיוון שבסיס, החמאה עשויה ממרכיב אחד, אפשר להכין אותה בבית.

מהי מרגרינה?

מרגרינה היא מוצר שאינו עשוי מחלב, והיא נוצרה כתחליף לחמאה.

בעוד שבמקור, בשנת 1800 היא היתה עשויה משומן מן החי, כיום המרכיבים העיקריים כוללים שמן צמחי, מים, מלח, מתחלבים, וחלקם כוללות גם חלב.

חשוב לדעת כי לא כל המרגרינה נוצרת שוות. יש וריאציות ממותג למותג, לכן חשוב לקרוא את התווית. שלא כמו חמאה, מרגרינה היא לא משהו שאפשר לעשות בבית.

כמו חמאה, מרגרינה רגילה חייבת מרכיבי שומן מינימלי של 80 אחוז על פי החוק.

כל דבר פחות מ80 אחוז נחשב "ממרח". ממרחים ומרגרינות לעיתים מוספים לדברי חלב ואחוז השומן יכולים לנוע בין 10 ל -90 אחוז שומן.

כיוון שהמרכיב העיקרי של מרגרינה הוא שמן צמחי, אין במרגרינה כולסטרול ושומן רווי שניתן למצוא חמאה, ויש לה אחוז גבוה יותר שומנים בלתי רוויים. אבל, ישנן מרגרינות שמכילות שומן טראנס – אם כי, מותגים רבים צמצמו או ביטלו לחלוטין אבל החליפו אותו באמצעות שמן דקלים (שהוא לעצמו לא במיוחד בריא).

איזה יותר טוב? חמאה או מרגרינה?

אם טעמתם כל אחד מהממרחים האלה, אז אתם יודעים עד כמה הם שונים מאוד.

למרבית האנשים הטעם של חמאה הוא טוב יותר ממרגרינה

סוג השומן שנמצא בחמאה ובמרגרינה הוא גורם מכריע במה שמבדיל אותם. בעוד שחמאה מכיל שומן מן החי, מרגרינה הוא עשה עם שמן צמחי. הבדל זה משפיע על הטעם, המרקם והתזונה.

 

זה ההבדל בין חמאה ומרגרינה מבחינה תזונתית:

1 כף חמאה:
106 קלוריות, 12 גרם שומן (8 גרם שומן רווי), 32 מ"ג כולסטרול, 85 מ"ג נתרן, 0 גרם פחמימות (0 גרם סיבים, 0 גרם סוכר), 0 גרם חלבון.

1 כף מרגרינה:
101 קלוריות, 11 גרם שומן (2 גרם שומן רווי), 0 מ"ג כולסטרול, 153 מ"ג נתרן, 0 גרם פחמימות (0 גרם סיבים, 0 גרם סוכר), 0 גרם חלבון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*