מה ההבדל בין מלח שולחן, מלח ים ומלח גס (מלח לבישול)

ההבדלים בין מלח רץ למלח בישול (באנגלית : ״מלח כשר״)

למען האמת, לא הרבה. המרכיב העיקרי בשניהם, באופן לא מפתיע, הוא נתרן כלורי.

עם זאת, מלח "רגיל" או "שולחן" הוא מלח מכיל בדרך כלל רכיבים מונעי הדבקה, כמו סידן  או נתרן ויוד . מלח כשר, או מלח בישול, בדרך כלל אינו מכיל את הדברים האלה, אם כי לפעמים כמה יצרנים בכל זאת מתעקשים לשים חומרים מונעי הדבקה גם במלח גס, אבל זה נדיר וגם כאשר שהם עושים זאת , זה בדרך כלל במינון הרבה פחות מאשר במלח שולחן.

ההבדל הבולט ביותר בין מלח כשר למלח רגיל הוא רק גודל גרגר. אם אתם מסתכלים על מלח שולחן מתחת למיקרוסקופ, תיראו כי מלח שולחן הוא טחון כך שרבים מגבישי מלח נראים כמו קוביות קטנות. מלח כשר, לעומת זאת, הוא בעל גרגר גדול יותר  ומעובד פחות, ולכן שומר על מבנה גבישי אקראי יותר.

מה ההבדל בין מלח ים למלח שולחן?

ההבדלים העיקריים בין מלח ים ומלח שולחן נמצאים בטעם, במרקם ובעיבוד.

מלח הים מופק באמצעות אידוי של מים באוקיינוס ​​או מים של אגמים מליחים, בדרך כלל עם מעט עיבוד. בהתאם למקור המים, זה משאיר יחד עם המלח מינרלים וחומרים אחרים שמוסיפים טעם וצבע למלח ים, אשר מגיע גם במגוון רמות של "גודל גבישים".

מלח שולחן מופק בדרך כלל מכריה במכרות תת קרקעיים. מלח שולחן הוא מעובד יותר כדי להסיר מינרלים ובדרך כלל מכיל תוסף כדי למנוע התגבשות. לרוב מלחי השולחן  מוסיפים יוד שהוא  מסייע לשמור על בלוטת התריס בריאה.

למלח ים ומלח שולחן יש את אותו ערך תזונתי בסיסי, למרות העובדה כי מלח ים משווק לעתים קרובות כיותר בריא. מלח ים ומלח שולחן מכילים כמויות דומות של נתרן.

לא משנה מאיזה סוג של מלח אתה נהנים, יש לעשות זאת במתינות. ההנחיות התזונתיים  ממליצות להגביל את נתרן ל -2,300 מיליגרם ביום.

מה ההבדל בין מלח הימלאיה למלח שולחן?

בחירת המלח המתאים למנה מסוימת יכולה להיות מאתגרת, במיוחד מכיוון שיש בשוק כל כך הרבה סוגים שונים. לדוגמא, מלח הימלאיה הוא אופציה פופולרית, אך האם הוא מציע משהו שלא הייתם מקבלים ממלח שולחן רגיל? האם מלח ההימלאיה שונה כל כך ממלח שולחן? להלן נענה על שאלות אלו ועוד בהשוואת מלח ההימלאיה לעומת מלח שולחן.

במה שונה מלח ההימלאיה ממלח שולחן?

גם מלח ההימלאיה וגם מלח השולחן דומים כימית מכיוון ששניהם מורכב ברובו מנתרן כלורי. יש להם הבדלים משמעותיים החל מהצבע, מלח ההימלאיה ידוע בעיקר בזכות צבעו הוורוד שיש לו בגלל תכולת המינרלים שלו. המינרלים שלו כוללים תחמוצת ברזל.

מלח שולחן עבר עיבוד להסרת זיהומים והוא לבן. כתוצאה מכך, גבישים גדולים של מלח ההימלאיה מציעים מראה חזותי דרמטי למנות שלא הייתם מקבלים ממלח שולחן רגיל. המינרלים במלח ההימלאיה מקנים לו גם ערך תזונתי שלא נמצא במלח שולחן. הוא אינו מכיל ריכוז מספיק גבוה של מינרלים כדי להיחשב כמקור טוב להם, אך הוא מכיל עקבות של כמה כאלה החשובים מבחינה תזונתית. סידן, מגנזיום ואשלגן הם חלק מהמינרלים המצויים במלח ההימלאיה. המינרלים במלח ההימלאיה מעניקים לו פרופיל טעם חד וארצי שהופך אותו ליותר ממקור מליחות בלבד.

הבדל נוסף קשור להשפעות שיש לכל מלח על הבריאות. מלח ההימלאיה מכיל 12 מ"ג פחות נתרן כלורי לגרם בהשוואה למלח שולחן. צריכה מוגזמת של נתרן קשורה למגוון בעיות בריאות החל מיתר לחץ דם ועד מחלות לב. מלח ההימלאיה מספק לכם את הטעם המלוח, אך ללא כמות הנתרן.

האם תוכלו להשתמש במלח ההימלאיה במקום מלח השולחן ולהיפך?

למרות מראהו השונה, מלח ההימלאיה הוא פשוט מלח. זה עובד על ידי מתן טעם של מלוח לאוכל והוא עושה את העבודה באותה מידה כמו כל סוג אחר של מלח. עם זאת, ישנן מספר דרכים בהן לא ניתן להחלפה במלח שולחן. בתור התחלה, אחת הדרכים הפופולריות ביותר להשתמש במלח ההימלאיה היא בצורת גוש. סטייקים ומאכלים אחרים מבושלים על מגשים מחוממים של מלח ורוד. המלח מוליך את החום תוך שהוא מעניק למזון טעם מלוח קל.

2 מחשבות על “מה ההבדל בין מלח שולחן, מלח ים ומלח גס (מלח לבישול)”

כתיבת תגובה