מה ההבדל בין סגנונות השחייה? חתירה, חזה, גב ופרפר

מה ההבדל בין סגנונות השחייה? חתירה, חזה, גב ופרפר
5 (100%) 1 הצבעות

סגנונות השחייה הפופולריים ביותר הן החתירה, החזה, שחיית הגב והפרפר, במיוחד כיוון שהם הסגנונות הרשמיים המשמשים בתחרויות שחייה.

בנוסף אלה לסגנונות השחייה הפופולריים, יש אלה עתיקים יותר כמו שחיית צד או trudgen (שמשלבת חתירה עם חזה), או יותר מיוחדים כמו סגנון של  שחיין קרב, וגם רבים אחרים.

למרות שהם שנשחים לעתים רחוקות, כדאי ללמוד כמה מהסגנונות הפחות פופולרים  בכל זאת זה יכול להיות שימושי והרבה כיף.

שחיית חתירה

חתירה היא בדרך הסגנון שמשתמשמים בו בתחרויות ספורט כאשר ניתנת האפשרות סגנון חופשי הם לעתים קרובות הקו המועדף של שחיינים מנוסים.

שחיית חתירה נעשית עם הפנים למטה אבל עם גוף אופקי. הזרועות מועברות באופן רציף ולסירוגין. בעוד שזרוע אחת מושכת מתחת למים מצד אחד  לכיוון הירך, הזרוע השנייה מתאוששת מעל המים מהמותן ועד לתנוחת העברה.

הרגליים עושות המקביל תנועות מהירות של למעלה למטה בצורהת "פליפר"

כדי לנשום, השחיין מסובב את ראשו הצידה במהלך ההתאוששות זרוע, עד שהפה  מעל פני המים. , השחיין שואף במהירות. ואז מנמיך את הראש שלו שוב

שחייית חתירה היא היעילה ביותר והמהירה ביותר מכל סגנונות השחייה.

תמיד יש יד אחת שמושכת מתחת למים, ממוקמתץ באופן אידיאלי כדי לספק הנעה חזקה. בנוסף, ההתאוששות זרוע מעל מים ממזערת את הגרר.

הבעיטה הרציפה מספק גם את החלק ההוגן של הנעה.

היעילות של שחייית חתירה מסבירה למה היא תמיד משמש תחרויות של סגנון חופשי וגם למה זה דומיננטית בטריאתלון.

שחיית חזה

חזה הוא סגנון השחייה הפופולרי ביותר. אם תבקרו בבריכה ציבורית בזמן שהוא פתוח לציבור, סביר להניח שרוב האנשים שוחים חזה.

חזה שוחים עם הגוף כלפי מטה. הגוף עובר ממצב אופקי במהלך הגלישה קצר, לעמדה בה הגוף בשיפוע מול המים כאשר בשלב זה מתבצעת  מהלך של נשימה וחזרה של הזרועות.

תנועות הידים הן  סימטריות. במהלך המשיכה של הזרועות מתחת למים, הידיים "מתארות" חצי מעגל, והן נעות ממיקום של חץ קדימה אל מתחת לחזה.

במהלך חזרת זרוע, הידיים נעות מתחת לחזה למיקומם חץ קדימה בקו ישר.

הרגליים עושות בעיטה בצורה של שוט סימטרי , הרגליים מורחבות לגמרי בסוף שלב הגלישה.

הרגליים לאחר מכן לנוע לעבר הישבן במהלך חזרת הרגל.

לבסוף, במהלך שלב שמניע או דוחף קדימה, הרגליים לנוע החוצה לאחור מן הישבן ולאחר מכן פנימה ואחורה חזרה לתנוחת הרגל הנטויה המלאה שוב.

הנשימה מתרחשת  כאשר הידיים מועברות מתחת לחזה והראש והחזה זזים מעל פני המים.

שחיית חזה היא האיטית ביותר מבין סגנונות השחייה התחרותיים.

חזה הוא לעתים קרובות או הסגנון הראשון אותו מתחילים כי ניתן  לשחות חזה תוך שמירה על הראש מעל המים כל הזמן.

זה מאפשר למתחילים ללמוד לשחות מבלי להשתמש במשקפי שחייה או להתמודד עם בעיות נשימה.

שחיית פרפר

שחיית פרפר הינה הסגנון המרהיב ביותר להתבוננות מהצד. הגוף נמצא עם הפנים כלפי מטה. במהלך השחייה הגוף מבצע תנועות דמויי גל,  תוך שהחזה והירכיים מתחלפות בתנועה מעלה ומטה במים.

הגלישה מתחילה בראש, והחזה, הירכיים והרגליים עוקבות אחריה.

תנועת הזרוע היא סימטרית, שבה הידיים מתחקות אחר תבנית שעון חול מתחת למים, נעה קדימה מורחבות אל החזה ולאחר מכן אל הירכיים.

הידיים משאירות את המים בירכיים, ואת מעגל הזרועות הצדה מעל המים עד שהם מורחבות קדימה שוב.

הרגליים עושות בעיטת דולפין. בצורה סימטרית עם רגליים ישרות.

הנשימה מתבצעת במהלך החזרה, שבו הראש והחזה מורמים מעל המים כדי לאפשר נשימה.

הפרפר הוא סגנון השחייה השני במהירותו אחרי החתירה.

סגנון פרפר הוא די מעייף, מאפשר לך לשחות יחסית מעט בריכות ברציפות, והוא בעיקר נשחה על ידי שחיינים תחרותיים.

מסיבה זו,  שחיינים חובבנין יעדיפו לשחות בסגנון חופשי או חזה.

 

שחיית גב

שחיית גב היא היחידה מבין ארבעת הסגנונות התחרותיים שנשחת על הגב.

שחיית גב נשחית כאשר הגוף אופקי עם הפנים לשמיים . הגוף מתגלגל מצד לצד לעבר הזרוע המושכת בזמן שהראש נשאר בעמדה נייטרלית, הפנים מסתכלות למעלה.

הזרועות מושכות את המים וחוזרות לחילופין.

הזרוע המושכת נעה מתחת למים מעמדה קדימה בתנועה מעגלית אל מחוץ לכתף ולאחר מכן לכיוון המותן.

במהלך שחזור הזרוע, הזרוע ישרה ומבצעת חצי מעגל. הרגליים מבצעות בעיטה לסירוגין  למעלה ולמטה במהירות.

כאשר הפנים מופנות כלפי מעלה, הנשימה היא בצורה חופשית, למרות שזה הגיוני לסנכרן את הנשימה עם תנועות הזרוע.

בתחרויות, שחיית גב הוא סגנון השחייה השלישי המהיר ביותר,  מהירה יותר מאשר חזה אבל איטית יותר מאשר פרפר.

גם שחיינים חובבים צריך לשקול לעשות קצת שחיית גב במהלך כל אימון, כיוון שמשתמשים בשרירים שונים מאשר הסגנונות האחרים מה שתורם לשרירים מאוזנים יותר.

באופן דומה, בתחרויות מים פתוחים, זה יכול להיות שימושי לעבור לשחיית גב מדי פעם כדי לתפוס את נשימתך ולנוח קצת.

רופאים גם אוהבים לייעץ שחיית גב לשחות לחולים הסובלים מבעיות גב, כי זה מאפשר להירגע ולחזק את השרירים האחוריים.

שחיית צד

שחיית הצד הינה מצב של התקדמות במים, כשאחד הצדדים של הגוף שקוע, והאחר פונה אל התקרה. הידיים מבצעות סיבובים לסירוגין לכיוון ההתקדמות, והרגליים  מבצעות תנועות דיווש, הדומות לרכיבת אופניים, ברוטציה של הברכיים לכיון ההתקדמות.

זו היא שחייה נעימה וקלה, המאפיינת את הגיל השלישי, המתקשה לשכב על הבטן, בשל לחץ על עמוד השידרה המותני והצווארי, וגם מתקשה לשכב על הגב בתוך המים, בשל תחושה של חוסר בטחון, וחשש מנפילה. השחייה על הצד איננה סגנון רשמי של הפדרציה לשחייה תחרותית, אך גם באמצעותה ניתן לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני.

 

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *