מה ההבדל בין טיסת שכר וטיסה סדירה?

מה הם ההבדלים בין טיסה שכר לטיסה סדירה בינלאומית?


טיסה בינלאומית סדירה וטיסת שכר מתארות שני היבטים שונים של טיסות מסחרית.

מפעילי מטוסי שכר (חכירה או צ'רטר) שונים מחברות תעופה באופן פעולתם – מפעילי שכר מבצעים טיסות לא סדירות, בעוד שחברות תעופה מבצעות טיסות סדירות. לדוגמה, מפעילי שכר לא מחויבים לטוס בימי שבוע ותזמונים קבועים. זאת בניגוד לחברות תעופה, שמתחייבות לפעול לפי לוח טיסות קבוע בימי שבוע ובמועדים קבועים, כפי שפורסם. לכן חברות תעופה נקראות גם מפעילי RPT (Regular Public Transport).

מהי טיסה סדירה?

טיסה סדירה היא מה שרוב האנשים חושבים עליו כשהם שוקלים לקנות כרטיס טיסה. הכרטיסים נרכשים מחברת תעופה שמוכרת אותם עד שהמטוס מלא. הם מפעילים טיסות על בסיס קבוע לפי לוחות זמנים, ואז הנוסעים בוחרים את הטיסה שהם רוצים מתוך המבחר הזמין.
טיסות סדירות יכולות להועיל מכיוון שהן פועלות בלוח זמנים קבוע היוצאות ליעדים שונים, ופרטי הטיסות כבר נקבעו. זוהי גם בדרך כלל אפשרות יקרה יותר מטיסות שכר של מטוס פרטי.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין טרמינל 1 לטרמינל 3?

טסים לחו"ל? בואו לקרוא את רשימה האולטימטיבית של ציוד לחו"ל

מהי טיסת שכר?

טיסה שכר שונה מאוד מטיסה סדירה. אין לוח זמנים של טיסות שנקבע על ידי חברת התעופה שנוסעים בוחרים ביניהן.

חברת הצ'רטר משתמשת במטוסים על בסיס חד-פעמי, טיסותיה לחו"ל אינן עוקבות אחר לוח הזמנים המקובל, אך עולות בקנה אחד עם דרישות הלקוח. חברות תעופה סדירות רבות מפעילות גם טיסות שכר, אולם אלו אינן מסווגות כחברות תעופה שכר.

עם התפתחות התיירות ההמונית, טיסות השכר רכשו כיוון התפתחות חדש – הובלת תיירים לערי נופש ותיירות. טיסות שכר כאלה שונות מטיסות סדירות, אך למעשה הן פועלות בלוח זמנים קבוע. עם זאת, במקרה זה, הכרטיסים אינם נמכרים ישירות על ידי חברת התעופה השכר לנוסע, אלא למפעילי תיירות המזמינים את טיסת השכר (לעיתים בשיתוף עם מפעילי תיירות אחרים).

כמו כן, חברות תעופה שכר בדרך כלל נושאות נוסעים שהזמינו טיסה אישית או קבוצתית קטנה לאתרי נופש על שפת הים, אתרים היסטוריים או נמלים בהם מחכה להם ספינת תענוגות, לפעמים המטוס נשכר לקבוצה גדולה למדי, למשל, קבוצת ספורט. או יחידה צבאית.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה?

כיוון שטיסות שכר מטרתן היא להוזיל עלויות לנוסע רוב הסיכויים שלא תראו בה מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה

לרוב, עלות טיסת שכר כלולה במחיר הסיור הכולל גם העברות מ/אל שדה התעופה למלון המגורים ועלות השהייה במלון, ואולי שירותים נוספים. עם זאת, במספר מדינות, חוקי ההגבלים העסקיים אוסרים על הכללת הטיסות במחיר הכולל של חופשה, ותיירים יכולים לרכוש חבילה הכוללת רק טיסות ליעדם וממנו. חבילות כאלה בדרך כלל זולות יותר מעלות כרטיס טיסה רגיל. בנוסף, חברות תעופה שכר פועלות לרוב בקווים או בשדות תעופה שבהם אין שירות סדיר. רוב תנועת הנוסעים דרך שדות תעופה קטנים ובינוניים בבריטניה ואפילו טיסות בינלאומיות לשדב התעופה רמון ליד אילת מורכבת מטיסות שכר, ונמלי תעופה אלו תלויים לעתים קרובות במסי שדות התעופה שהם מקבלים מחברות תעופה שכר כדי להישרדותם.

חברות תעופה סדירות רבות בשירות מלא (כלומר, כאלו שמוכרות כרטיסים ישירות לנוסעים) פותחות חטיבות שכר, מכיוון שהן אינן יכולות להתחרות באופן מלא בחברות תעופה שכר. בנוסף, חברות תעופה מסוימות נושאות לעתים נוסעים במטוסיהן [ מצד שני, כמה חברות תעופה שכר הרחיבו את מגוון השירותים שלהן בהתאם לדרישות השוק.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה?

נכון לעכשיו, כמעט ולא נותרו חברות שכר קלאסיות הם לא יכלו להתחרות בחברות גדולות שיש להן רשת של קווים קבועים וגם פועלות בצ'רטרים.

כתיבת תגובה