מה ההבדל בין קוניאק וברנדי? ובונוס רשימת המותגים המובילים

ויקטור הוגו כינה את הקוניאק  "משקה האלים". הקוניאק הפך להיות ידוע כסמל של יוקרה צרפתית, ולא סתם הומצא הביטוי ״תן לי את הברנדי הטוב ביותר שכסף יכול לקנות״ (כן, קוניאק הוא סוג של ברנדי). כמובן שזהו אחד המשקאות האלכוהולים הכי פופולארים הנמכרים בכל פאב ובר.

מהיכן ברנדי וקוניאק מגיעים?

קוניאק חייב לבוא מאזור קוניאק בדרום מערב צרפת, אשר ידוע בterroir המעולה שלה (אדמה, אקלים, טופוגרפיה התורמים לתנאי גידול ענבים).

ברנדי יכול לבוא מכל מקום בעולם.

איך מייצרים  קוניאק וברנדי

ברנדי מתייחס בדרך כלל לכוהל מזוקק העשויה ממיץ פירות מותסס. זה יכול להיות מיוצר באמצעות ענבים או פירות. (Calvados, למשל, הוא ברנדי תפוח מאזור נורמנדי בצרפת).

קוניאק, לעומת זאת, חייב להיות עשוי ענבים לבנים באחד משישה שונים של terroirs; כאשר סוג הענבים בלאני Ugni הוא המרכיב העיקרי שלה, ענבים מ "Grande שמפיין" terroir הוא הנחשק ביותר. יש לזקק את הנוזל פעמיים, ועונת הזיקוק שלו נמשכת בין ה -1 באוקטובר ועד ה -31 במרץ.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין ברנדי לקוניאק? מה זה ארמניאק?

הזיקוק וההתיישנות של קוניאק וברנדי

לאחר הזיקוק, הנוזל הוא מועבר להתיישנות, וזה מה באמת עושה קוניאק מיוחד. בהנסי, למשל, מתכנסת ועדת טעימות של 7 אנשים מ 11:00 ועד 13:00. כדי לטעום כ 40 דגימות שונות של "eaux de vie," שזה הכוהל לפני הזיקוק. זה לוקח עשר שנים של אימונים לפני שאפשר להצטרף לוועדה.

קוניאק חייב להיות מיושן לפחות 2 שנים בחבית אלון, ואז הוא נקרא "V.S. (מיוחד מאוד)." אחר כך, ההבדלים האלה המבדילים את בגיל של הבקבוק ובאיכותו:

V.S.O.P – Very Superior Old Pale: הברנדי הצעיר ביותר בתערובת חייב להיות מיושן לפחות ארבע שנים בחבית אלון
X.O. (ישן במיוחד): הברנדי הצעיר ביותר בתערובת חייב להיות מיושן לפחות שש שנים בחבית אלון

מותגי קוניאק וברנדי מפורסמים

Cognac:

  • Hennessy V.S.
  • Courvoisier V.S.O.P.
  • Rémy Martin X.O. Excellence

Brandy:

  • E&J; Brandy V.S.
  • Laird's Straight Apple Brandy
  • St. George Spirits Pear Brandy

כתיבת תגובה