האוס מול טכנו מול מוזיקת טראנס – מה ההבדלים?

מוזיקת האוס היא סוג של מוזיקת ריקודים אלקטרונית עם צלילים מלודיים ואופטימיים הנעים בין 120 ל-130 BPM. הטכנו לרוב מהיר יותר ו'קר' יותר, עם התמקדות רבה יותר בצלילים קצביים, הנעים בין 120 ל-150 BPM. למוזיקת טראנס יש סאונד אטמוספרי או פסיכדלי הנעים בין 125 ל-150 BPM.

ההבדל בין מוזיקת האוס, טכנו וטראנס לעתים קרובות מבלבל. הנה כמה השוואות רחבות ביניהם:

מוזיקת האוס איטית יותר, מלודית ואופטימית יותר, עם שורשיה בדיסקו.
הטכנו מהיר יותר, 'קר' יותר ו'כמו מכונה', עם התמקדות בקצב ובצלילים עתידניים.
טראנס, שלוחה של טכנו אירופאי, כולל מוטיבים שחוזרים על עצמם ומנגינות קליטות עם נטייה פסיכדלית.

מהי מוסיקת האוס?

מוזיקת האוס היא צורה של מוזיקת ריקודים שמקורה במועדוני המחתרת של שיקגו בשנות ה-80. הז'אנר עלה כשתקליטנים התנסו במיקס ושינוי תקליטי דיסקו ונשמה ישנים יותר כדי לתת להם קווי בס עמוקים יותר ומקצבים מכניים ופועמים יותר.

מבנה ואלמנטים של מוזיקת האוס

מוזיקת האוס כוללת בדרך כלל מקצבים חוזרים ונשנים של 'ארבעה על הרצפה', כאשר תוף הבעיטה מכה בכל בפעימה ה4 בתיבה, עם תוף סנר, מחיאות כפיים או הצמדות על ה-2 וה-4.
4/4 מקצבים עם בעיטה על 1 ו-3 וסנר על 2 ו-4 הם גם נפוצים. הקצב נע בין 120 ל-130 פעימות לדקה.

קווי בס עמוקים הם חלק מרכזי מהסאונד, לעתים קרובות מועברים בלולאה במחזורים עם תופים רוויים ועצבניים. צלילי כלי הקשה ובס מופקים בעיקר עם מכונות תופים וסינתזים כמו Roland TR-808 ו-TB-303 בהתאמה, במקום שנגנים אמיתיים יבצעו אותם על ערכות תופים אמיתיות בכלים אחרים.

עוד באותו נושא:  למה מסעדות שמות אורז במלחיות?

אחד הקטעים המפורסמים הוא זה:

מהי מוזיקת טכנו ?

בעוד שיקגו לוקחת את הקרדיט על הלידה של מוזיקת האוס, טכנו עלה במועדונים של דטרויט. למרות שהמונח "טכנו" שימש לראשונה לתיאור המוזיקה האלקטרונית של אותה תקופה בגרמניה, הוא נקשר לסאונד האלקטרוני של דטרויט בעקבות הפופולריות של המוזיקה באירופה.

בניגוד למוזיקת ​​האוס, טכנו הוא צליל מהיר יותר, מכני ועתידני יותר, שדוחה בכוונה את השפעות מוטאון ונשמה לטובת מבנים וגוונים לא שגרתיים.

מבנה ואלמנטים של טכנו

מוזיקת ​​טכנו משתמשת בקצבים מהירים יותר הנעים בין 120 ל-150 פעימות לדקה, עם קצב 'ארבע על הרצפה' המדגיש את הבעיטה בכל פעימה.
תפקידם של הסנארים ו/או הכפיים פחות חשוב מאשר במוזיקת ​​האוס, כאשר היי-האטים אלקטרוניים או צלילים דומים מספקים את התנועה למוזיקה הפועמת.

טכנו לרוב אינו מכיל שירה. אם בכלל, שירה לעתים קרובות קצוצה, מעוותת, או עשויה להישמע רובוטית או מעוותת בצורה אחרת. טכנו מוקדם יותר השתמש בכבדות ב-Roland TR-808 עבור דפוסי תופים.

מאוחר יותר, ה-TR-909 גדל במהירות בפופולריות בגלל היכולות המשופרות והסאונד העתידני שלו.

בניגוד למוזיקת ​​האוס הכוללת דגימות מתקליטים ישנים יותר של דיסקו או תקליטים מהנים, טכנו שואפת ליצור סאונד קר יותר, מכני ו'דיסטופי' יותר, ולהרחיק את הפוקוס ממנגינה או הוקס לאווירה קצבית ואווירה צללית.

המוזיקה של מופעים כמו קראפטוורק הגרמנית ותזמורת הקסמים הצהובה של יפן היו השפעות משמעותיות.

מהי מוזיקת טראנס?

מוזיקת טראנס היא תת-ז'אנר של מוזיקה אלקטרונית שמקורה בסצנת המוזיקה הניו-אייג'ית הבריטית ומוזיקת הטכנו הגרמנית. הוא מאופיין בווים שחוזרים על עצמם והתמקדות חזקה בהצטברויות וב"נפילות" הבאות.

המוזיקה מזוהה עם תרבויות מוזיקה פסיכדליות וסצנות הרייב, שבהן המאזין נכנס ל"טראנס" אקסטטי ומהפנט.

אפשר לומר שהוא שואב גם ממוזיקת ​​האוס וגם מהטכנו, חובק מקצבים פועמים מהירים אבל עם גישה הרבה יותר מלודית ומסחרית עם דגש על דינמיקה משתנה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין גשם לממטרים?

מבנה ואלמנטים

בדומה להאוס ולטכנו, מוזיקת ​​הטראנס משתמשת במקצב 4/4 שחוזר על עצמו באמצעות מכונות תופים אלקטרוניות, סינת'ים ולופים לדוגמה. הוא נוטה לאמץ טמפו סביב 135-150 פעימות לדקה. ישנה התמקדות במוטיבים קצרים וקליטים, שיכולים להיות ביטוי ווקאלי או ריף סינת'י וכו' שחוזר על עצמו לאורך כל השיר.
חלק גדול ממוזיקת ​​הטראנס הוא הרעיון של הצטברויות המובילות לירידה או שחרור אופוריים. שירי טראנס משלבים בדרך כלל קטע אמצעי רך שבו כלי ההקשה נושרים, ומשאירים רק את האלמנטים המלודיים והאטמוספריים.

לאחר מכן האלמנטים מוכנסים מחדש בהדרגה, עם גלגול סנר שממשיך להכפיל בנפח ובתדירות בכל מחזור (של 4 או 8 תיבות) המוביל לירידה גדולה שבה כל האלמנטים מוכנסים מחדש בחבטה. שירים בדרך כלל כוללים אחד או שניים מההצטברות והנפילות הללו, כאשר אחד מהם יכול להיות ארוך ומפורט יותר מהשני.

Arpeggios, risers ו-spliced ​​דגימות הם חלק מאוצר המילים של מוזיקת ​​טראנס. ניתן להשתמש בגרסאות מופשטות ומפושטות של המוטיב הראשי לאורך השיר כדי לבסס את הקרס במוחם של המאזינים ולרגש אותם לקראת הירידה הראשית.

אחד הקטעים המפורסמים הוא:

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר.