מה ההבדל בין ביט (bit) לבייט (byte)

אם אתם לא יודעים מה ההבדל בין סיביות לבין בתים, בין ביט לבייט או בין bit ל byte – הכנו לכם מדריך כדי ללמוד את ההבדל להבין מה רוחב הפס רחב שאתם צריכים.

אז קודם כל נעשה סדר ביט=סיבית=bit ומנגד בייט=בית=byte

מהירויות החיבור וגדלי הנתונים נמדדים בצורה שונה, אך אנשים נוטים להתייחס אל שניהם כאל "מגה". הבעיה היא שהמילה 'מגה' בעצם מתייחסת לשני ערכים שונים מאוד: מגה-ביטים ומגה-בתים. הם לא אותו דבר?

למעשה, יש הבדל גדול בין ביט לבייט . בית (בייט) הוא הרבה יותר גדול – פי שמונה יותר, ליתר דיוק, יש שמונה סיביות בכל בית. יש שמונה מגה-ביטים בכל מגה-בייט, וג'יגה-בייט אחד גדול פי שמונה מג'יגביט.

סיביות, בתים ומהירויות פס רחב

ייתכן שאתם תוהים איך זה קשור אליכם במהירות האינטרנט ורוחב הפס שלכם.

גודלי הנתונים נמדדים בדרך כלל ב 'בתים', ומהירויות פס רחב נמדדות ב 'סיביות'. בהתבסס על גודל הקובץ ומהירות החיבור שלך, תוכל להעריך כמה זמן יידרש לך להוריד משהו.

עוד באותו נושא:  ההבדל בין זיכרון מחשב לעומת אחסון

נניח שאתה מוצא קובץ מקוון בגודל 17 מגה בייט (MB), ואתה רוצה להוריד אותו באמצעות חיבור פס רחב של 17 מגה בייט לשנייה (Mbps). זה לא ייקח שנייה אחת; זה ייקח שמונה פעמים של שנייה כי מגה בייט הוא פי שמונה יותר מאשר מגהביט. אז בתיאוריה – ועם מהירות מושלמת – זה צריך לקחת שמונה שניות כדי להוריד את הקובץ.

איך אני יכול להבדיל בין ביט לבייט?

התשובה לשאלה – מאיך שזה כתוב.

בייט הוא "B" באותיות גדולות (רישיות) וביט הוא "b" קטן. אם זה אומר MB, באותיות גדולות, אז זה מגה בייט. אם כתוב Mb, אז זה מגה ביט. יש חריג אחד, כמובן, וזהו סמל לקילוביט, שהוא "kb", כולו באותיות קטנות.

קל להבין בהתבסס על השכל הישר: האות 'B' היא גדולה פיזית מ 'b' קטנה, ובית גדול יותר מסיבית.

גדלי קובץ אחרים שיש לדעת עליהם

KB, MB, GB – קילובייט (KB) הוא 1,024 בתים. מגה בייט (MB) הוא 1,024 קילו-בתים. ג'יגהבייט (GB) הוא 1,024 מגה בייט. טרה-בייט (TB) הוא 1,024 ג 'יגה בייט. פטה בייט הוא 1024 ג'יגה בייט.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין תוכנה לחומרה?

kb, Mb, Gb – קילוביט (kb) הוא 1,024 סיביות. מגהביט (MB) הוא 1,024 קילוביט. ג'יגהביט (GB) הוא 1,024 מגהביט. טרה ביט (Tb) הוא 1,024 Gigabits.

אל תשכח! ישנם שמונה סיביות בבית, כך לתרגם מאחד לשני, אתה יכול להכפיל או לחלק בשמונה. לדוגמה, אם אתה רוצה להעביר 38MB על פני חיבור 38 Mbps, זה ייקח שמונה שניות.

4 מחשבות על “מה ההבדל בין ביט (bit) לבייט (byte)”

כתיבת תגובה