מה ההבדל בין ג'לטו 🍦 וגלידה?

לא, ג'לאטו וגלידה זה לא אותו דבר. הנה כמה הבדלים עיקריים:

מה זה ג'לאטו?

ג'לאטו האיטלקי, זוכה למעריצים, כשהמכירות הגיעו לשיא בשוק הקינוחים החלביים הקפואים. אבל האם תהיתם פעם מה ההבדל בין גלידה לג'לטו – או שזה רק עניין של סמנטיקה ומחיר גבוה יותר?

ג'לטו היא המילה האיטלקית לגלידה. זה מתחיל עם בסיס רפרפת דומה כמו גלידה, אבל יש לו שיעור גבוה יותר של חלב ושיעור נמוך יותר של שמנת וביצים (או ללא ביצים בכלל). היא מעורבבת בקצב איטי בהרבה, משלבת פחות אוויר ומותירה את הג'לטו צפופה יותר מגלידה.

הג'לאטו מוגש בטמפרטורה מעט יותר חמה מגלידה, כך שהמרקם שלה נשאר נימוח ורך יותר. מכיוון שיש לה אחוז שומן נמוך יותר מאשר גלידה, מרכיב הטעם העיקרי באמת "זורח".

מה זו גלידה?

גלידה היא קינוח חלבי קפוא העשוי מחלב, שמנת, סוכר וחלמונים (בדרך כלל). באופן מסורתי, גלידה בסגנון צרפתי הכילה חלמונים והייתה עשירה יותר מגלידה בסגנון אמריקאי, שלא הכילה בתחילה ביצים. עם זאת, גלידה אמריקאית התפתחה לכלול גם את החלמונים.
המרכיבים בגלידה מבושלים תחילה יחד לכדי רפרפת עשירה. לאחר שבסיס הקצפת מתקרר, הוא מוקצף במהירות גבוהה למדי כדי לשלב אוויר ולהגדיל את נפחה (בגלידות זולות יותר נוטים להקציף יותר אוויר).

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין שרבט, סורבה וגרניטה?

הגלידה מוגשת בטמפרטורה קרה למדי שגורמת לכדורים להיאחז יחד, והמוצר המוגמר חלק, במרקם קל וקרמי.

ההבדל בין גלידה ולג'לטו

לאמיתו של דבר, הג'לטו הוא די שונה מהגלידה וכדי להבין יותר ננסה לשרטט כמה הבדלים עיקריים:

שמנת ושומן: ג'לטו קרמי יותר, חלק ונימוח, כמו גם צפוף ואלסטי יותר ונוזלי, יותר מגלידה.

רכיבים: בעוד שגם ג'לטו וגם גלידה מכילים שמנת, חלב וסוכר, הג'לטו האותנטי משתמש ביותר חלב ופחות שמנת מגלידה ובאופן כללי אינו משתמש בחלמונים שהם מרכיב נפוץ בגלידה.

חמאה, אוויר וטעם: הגלידה מכילה לפחות 10 אחוז שומן, ולרוב היא בין 14 ל -25 אחוז. בעוד שג'לטו איטלקי כולל רק כ -4 עד 9 אחוז שומן. עם זאת ג'לטו מכיל גם פחות אוויר מגלידה – המסייעת לשמור עליו צפוף, נוזלי וקרמי.

טמפרטורה: למי שילט יודע – הטמפרטורה משנה ולעיתים משפרת את הטעם: ג'לטו איטלקי מוגש כ-5 עד 8 מעלות יותר חם מגלידה, בערך מינוס 11 מעלות צלסיוס, כך שהפה שלך פחות חסר תחושה ומסוגל טוב יותר לטעום.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין גלידה לפרוזן יוגורט? 🍦

סגנון הגשה: ג'לטו איטלקי אותנטי לא נאסף לגביע, הוא מוגש לאכילה עם כפית.

כתיבת תגובה