מה ההבדל בין כורכום לכורכומין?

כורכום הוא תבלין הנמצא בשימוש נרחב ברחבי אסיה ומרכיב עיקרי בקארי. בגלל צבעו הצהוב, מכונה לעתים “זעפרן הודי”.

יתר על כן, השימוש הנרחב שלה ברפואה המסורתית עורר עניין משמעותי ביתרונותיו הבריאותיים.

כורכומין הוא המרכיב הפעיל העיקרי בכורכום. מאמר זה בוחן את היתרונות וההבדלים העיקריים בין כורכום וכורכומין וכיצד ניתן לנצל אותם.

מהם כורכום וכורכומין?

הכורכום מגיע מהשורש של Curcuma longa, צמח פורח ממשפחת הג’ינג’ר.

הכורכום נמכר לרוב בצנצנות תבלינים. עם זאת, אם נקנה טרי, הוא נראה כמו שורש ג’ינג’ר עם צבע צהוב עד זהוב עז יותר.

בהודו כורכום משמש לטיפול במצבי עור, בעיות עיכול וכאבים. לאמיתו של דבר, זהו מרכיב עיקרי ברפואה האיורוודית, סוג של ריפוי מסורתי .

כורכום מכיל חומרים צמחיים רבים, אך לקבוצה אחת הנקראית כורכומינואידים, יש את ההשפעות הגדולות ביותר לבריאות

שלושה כורכומינואידים בולטים הם כורכומין, demethoxycurcumin ו- bisdemethoxycurcumin. מתוכם, כורכומין הוא הפעיל והיעיל ביותר לבריאות

כורכומין, מהווה 2-8% מכלל הכורכום, מעניק לכורכום את צבעו וטעמו המובהקים. בפני עצמו, כורכומין ידוע בתופעותיו האנטי דלקתיות, נוגדות הגידול ונוגדי החמצון

התועלת הרפואית של כורכום וכורכומין

הנה כמה מהאזורים שבהם כורכום וגם כורכומין הראו יתרונות ברורים, מגובים במדע:

  • דלקת מפרקים ניוונית: תרכובות צמחיות של כורכום הכוללות כורכומין יכולות להפחית את סמני הדלקת וכך להקל על תסמיני דלקת מפרקים ניוונית.
  • השמנת יתר: כורכום וכורכומין עשויים לעכב את המסלול הדלקתי הכרוך בהשמנה ועשויים לסייע בוויסות שומן בגוף.
  • מחלות לב: כורכום וכורכומין יכולים להפחית את הכולסטרול LDL ה”רע “והטריגליצרידים ולהקטין את הסיכון למחלות לב כתוצאה מכך.
  • סוכרת: כורכום וכורכומין יכולים לשפר את חילוף החומרים של סוכר בדם ולהפחית פוטנציאל את השפעות הסוכרת על גופכם.
  • כבד: מחקר על חולדות מצא כי תמצית כורכום וכורכומין הגנו מפני נזק כבד כרוני על ידי סיוע בהפחתת מתח חמצוני מזיק .
  • סרטן: למרות שהמחקר עדיין בשלביו המוקדמים, כורכום וכורכומין עשויים להפחית את פעילותם של תאי סרטן במעי הגס ושאר הסרטן.
  • אנטי פטרייתי: כורכום וכורכומין יכולים לשבש את קרומי התא הפטרייתי וניתן להשתמש בהם בשילוב עם תרופות נגד פטרייתיות לתוצאות טובות יותר.
  • אנטיבקטריאלי: לכורכום וכורכומין השפעות אנטיבקטריאליות חזקות. הם יכולים להפחית את הצמיחה של חיידקים רבים הגורמים למחלות .

כורכום עשוי להועיל בכמה יתרונות בריאותיים שלא מיוחסים לכורכומין. כורכום הוא צמח שצבר הרבה כבוד בעולם הרפואה.

זה לא רק שהוא טוב לדלקת מפרקים, אלא שהוא עשוי גם להגן על המוח שלך כשאתה מתבגר. זה מראה הבטחה לטיפול במחלת פרקינסון

הכורכום מכיל תרכובות צמחיות שונות הפועלות יחד לתמיכה בגופך.

מחקר שבדק את פעילותו נגד פטריות של כורכום מצא כי כל שמונת מרכיביו, כולל כורכומין, הצליחו לעכב צמיחה פטרייתית.

המחקר הראה כי לקורדיון בכורכום הייתה ההשפעה המעכבת הטובה ביותר. עם זאת, בשילוב עם שבעת המרכיבים האחרים, עיכוב הצמיחה הפטרייתית שלו היה חזק עוד יותר.

לכן, למרות שכורכומין לבדו יכול להפחית את צמיחת הפטרייה, אתה עלול לקבל השפעה גדולה בהרבה על ידי שימוש בכורכום במקומו.

באופן דומה, מחקר אחר מצא כי הכורכום היה טוב יותר בדיכוי הצמיחה של תאי הגידול מאשר הכורכומין בלבד.

עם זאת, מכיוון שכורכום מכיל כורכומין, קשה לקבוע אם הכורכום טוב יותר מכורכום כשמדובר במצבים בריאותיים אחרים.

יש צורך במחקרים נוספים שמשווים ישירות את ההשפעות של כל אחד מהם.

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *