מה ההבדל בין צמחוני, טבעוני וטבעונאי? 🌱

אנשים בדרך כלל בוחרים בדיאטה צמחונית או טבעונית  בשל חששות בריאותיים, הגבלות דתיות או כללים מוסריים בנוגע לפגיעה בבעלי חיים.

למרות שכל הטבעונים נוטים לדבוק באותם קווים מנחים ברורים – לא לאכול דבר שהגיע מבעל חיים – יש מספר סוגים שונים של דיאטות צמחוניות.

מה התזונה של צמחונים?

מה צמחונים לא אוכלים? אדם צמחוני לא אוכל בשר, דגים, מאכלי ים וכל דבר שהיה חי – גם לא רוטב צדפות ולא ג׳לי שמופק מעצמות ומעור של בהמות או דגים.

צמחוני אוכל מוצרי ביצים ומוצרי חלב

האם צמחוני אוכל דגים? : חשוב להבהיר – צמחונים לא אוכלים דגים. אלה שאוכלים דגים הם ״חצימחונים״

ישנם צמחונים שלא אוכלים דברי חלב (lecto) ישנם כאלה שלא אוכלים ביצים.

טבעוני

לא אוכל שום דבר שבא מהחי כולל לא בשר, דגים, מאכלי ים, חלב, ביצים, דבש.

עיקר המזון של טבעונים הינו פירות, ירקות, דגנים וקטניות.

בדרך כלל טבעונות זה יותר מסיבות אידיאולוגיות כי הם מאמינים שממש מתעללים בחיות בשביל שלנו יהיו את המוצרים האלו.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין טופו, סיייטן, טמפה וביונד מיט?

טבעונים אידיאוליגים לרוב נמנעים גם משימוש במוצרים העשויים מבעלי חיים כמו נעלי עור, ארנקי עור, מוצרי צמר וכולי.

אגב, חיילים טבעוניים מקבלים פטור מנעלי העור הגבוהות ומונפקת להפ כומתה סיננטית שלא עשויה צמר.

טבעונאי

טבעונאות משלבים את מושג הטבעונות המבוססת על מזון צמחי עם תפיסת דיאטת המזון הגולמי raw food כלומר מזון שלא עבר בישול או חימום מכל סוג שהוא.

תזונה של צמחונים וטבעונים

בגלל שאנשים רבים לא מבינים כמה מאכלים  מכילים כמויות קטנות של מוצרי בעלי חיים, להפוך לטבעוני או צמחוני יכול לבוא עם הרבה הפתעות. למשל, יוגורט נטול שומן וסוכריות לעתים קרובות כוללים ג'לטין, אשר נעשה עם חלקי בעלי חיים (בדרך-כלל דגים), וכמה מותגי מיץ תפוזים מועשרים עם אומגה 3 מדגים.

חוץ מזה, במסעדות נוטים להשתמש בציר עוף כבסיס למרק הירקות או כדוגמא אחרת להשתמש באנזימים מהחי (מהמעי של החיה) לטובה עשיית גבינות.

לטבעונים ולצמחונים, חשוב לשאול שאלות בנוגע לאופן ההכנה של מזון במסעדות לפני ההזמנה. מרקים ורטבים רבים שאינם מכילים בשר, עשויים מציר עוף או בשר בקר, מוגשים לפעמים עם שומן ומזון מטוגן שעשוי להיות עשוי משומן בעלי חיים.

עוד באותו נושא:  למה טבעונים לא אוכלים דבש?

טבעונים גם נמנעים מדבש, והם קוראים בקפידה את תוויות המרכיב של כל מזון חדש. למשל, יש שוקולד טבעוני, אבל סוגים אחרים כוללים חלב.

רשימת מפורסמים וסלבס צמחונים וטבעונים

6 מחשבות על “מה ההבדל בין צמחוני, טבעוני וטבעונאי? 🌱”

  1. תוכן ההודעה:
    צמחונים נמנעים מצריכת בשר בעלי חיים אבל אינם נמנעים מצריכת שאר מוצרים מהחי כגון ביצים וחלב.
    טבעונים נמנעים מכל מוצר שלהפקתו נצרכים שעבוד והתעללות בבעלי חיים ובכלל זה ביצים וחלב ואף מוצרי צריכה שאינם דברי מאכל כגון פריטי לבוש וריהוט.

    הגב
  2. אתם יכולים לבלשט עד מחר עם המילים שלכם. טבעוני שורש מילה טבע!! צומח וחי בא מהטבע לכן נכון לומר שטבעוני זה אחד שאוכל הכול. צמחוני זה אחד שאוכל רק מהצומח!! צמחוני שורש צמח. אז תמשיכו להיות מאצלנו זה ככה.

    הגב
  3. צמחונות מהווה אי-אכילת כל מזון מעולם החי כגון בשר, דגים, דברי-חלב, ביצים ודבש כצער בעלי-חיים.
    טבעונות מהווה אי-אכילת כל דבר מלאכותי (ג'אנק פוט) שיש בו חומר משמר, צבע מאכל, חומר מייצב וכו. הטבעוני אוכל אך ורק כאשר רעב ולא לפי שעות קבועות, אוכל קצת פחות משובע, נכנע לדרישות גופו ונוהג באופן טבעי בחייו היומיומי כלומר שוכב לישון כאשר הוא חש רדום, קם בבוקר כאשר הוא מתעורר ומתנהג בחייו היומיומי בהתאמה מלאה עם דרישות גופו.

    הגב
  4. שנים אני טוענת אותה דעה במשפחתי יש גם שאינם אוכלים בשר עוף וביצים אבל דגים כן. שישנו את השמות כפי שזה הגיוני זה פשוט מבלבל

    הגב

כתיבת תגובה