מה ההבדל בין רוגבי לפוטבול אמריקאי? 🏈

פוטבול אמריקאי ורוגבי הם במובנים רבים ענפי ספורט דומים, שניהם כוללים הרבה מאוד מפגשים גופניים, ריצה ותוקפנות.

זה לא מפתיע כאשר אתה מבין שכדורגל אמריקאי ורוגבי קשורים לכדורגל האמריקאי שמתפתח מרוגבי במאה ה -19. עם זאת, ישנם כמה הבדלים מהותיים בין המשחקים.

התפשטות גיאוגרפית

למרות שכדורגל אמריקאי משוחק במדינות רבות ושונות ברחבי העולם, הכי הרבה שחקנים נמצאים בארה"ב. אולם לרוגבי יש תפוצה גיאוגרפית גדולה בהרבה. רוגבי פופולרי במדינות אירופה כמו אנגליה, סקוטלנד, אירלנד ויילס וצרפת, כמו גם מדינות חצי הכדור הדרומי כמו אוסטרליה, ניו זילנד, דרום אפריקה וארגנטינה. זהו גם אחד מענפי הספורט הקבוצתי הצומח במהירות בארה"ב.

מטרות המשחק

מטרת הכדורגל האמריקאי היא לצבור נקודות רבות יותר מהקבוצה היריבה על ידי נשיאת הכדור מאחורי קו המגע של היריבים (הנקרא טאצ'דאון). קבוצות יכולות גם לצבור נקודות על ידי בעיטת הכדור בין הקורות הידועה כשער שדה.

מטרת הרוגבי דומה מאוד, אך יש להעביר את הכדור מאחורי קו המגע של היריבים ואז למקם אותו מה שנקרא ניסיון. ניתן לצבור נקודות גם על ידי בעיטת הכדור בין קורות השער (המכונה שער המרה / ירידה / פנדל) בהתאם לנסיבות.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין קריקט לבייסבול?

כַּדוּר

כדורגל אמריקאי וכדורי רוגבי נראים במבט ראשון דומים אך הם שונים. אורכו של כדורי רוגבי כ -27 ס"מ ומשקלם כ -1 ק"ג ואילו כדורי הפוטבול שוקלים כמה עשרות גרמיo פחות, אך הם ארוכים מעט יותר בגודל של 28 ס"מ. כדורגל אמריקאי כולל גם קצוות מחודדים יותר ותפר, שניהם מקלים על זריקה.

מספר שחקנים

קבוצות רוגבי גדולות בהרבה מקבוצותיהן בכדורגל אמריקאי. בקבוצות רוגבי יש חמישה עשר שחקנים על המגרש בכל פעם ואילו לקבוצות הכדורגל האמריקאיות יש רק אחת עשרה.

חילופים

ברוגבי מותר לקבוצות לערוך עד שבעה חילופים במשחק (תלוי בכללי הליגה / טורניר ספציפיים) וברגע ששחקן עזב את המגרש, הם לא יכולים לחזור למגרש המשחק אלא אם כן יש פציעה ואין תחליפים אחרים זמינים. בכדורגל האמריקאי, לעומת זאת, מותר לקבוצות מספר בלתי מוגבל של חילופים.

שדה

מגרשי הכדורגל האמריקאי קצרים יותר ממגרשי רוגבי, ואורכם הכולל הוא 109.73 מ 'לעומת 120 מ' של רוגבי. מגרשי רוגבי רחבים הרבה יותר גם על 70 מ' לעומת 48.77 מ' בכדורגל האמריקאי.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין קריקט לבייסבול?

ציוד מגן

שחקני רוגבי משחקים במינימום אמצעי הגנה, רובם משחקים רק עם מגן חניכיים. בכדורגל האמריקאי, לעומת זאת, חובשים ציוד רב כולל קסדה, כריות כתפיים וחזה, מגיני רגליים, בנוסף למגן החניכיים. אלה אינם אופציונליים ועל כל השחקנים ללבוש אותם.

מגע פיזי

גם הכדורגל האמריקאי וגם הרוגבי הם משחקים הכוללים כמות עצומה של מגע פיזי ותובעניים פיזית לשחק. ההשפעות על הכדורגל האמריקאי יכולות לרוב להיות כבדות יותר הודות לכמות ציוד המגן שנלבש.

עם זאת, שחקני רוגבי מבצעים הרבה יותר התקלויות מאשר מקביליהם האמריקאים, בממוצע שש עשרה למשחק לעומת הממוצע של הכדורגל האמריקאי שעומד על ארבעה בלבד.

כתיבת תגובה