מה ההבדל בין ריקוטה למסקרפונה?

מה ההבדל בין מסקרפונה לריקוטה והאם ניתן להחליף ביניהן?

התשובה קצרה – לא. הן לא באמת ניתנות להחלפה. הריקוטה עשויה מי גבינה, מה שאומר שהיא מורכבת מחלבוני חלב וסוכרי חלב, ואז ניתן להוסיף לתוכה שומן חלב בחזרה.

מסקרפונה היא גבינת שמנת מלאה בשומן – יש לה טעם קליל מאוד ותוספת המלח היא מינימלית. זו גם גבינה טרייה מאוד ולא לחוצה או מיושנת , מה שתורם למרקם החלק (יחד עם השיעור הגבוה של שומן החלב – 60-75%)

הבעיה עם ריקוטה היא שאין דרך להפריד ממנת את המים, כך שהיא יכולה להפריש הרבה לחות נוספת ואילו המסקרפונה לא תעשה את זה באותה מידה. גם המרקם של הריקוטה גרגרי בצורה ניכרת וההרגשה בפה משקפת זאת.

ריקוטה מעולה לאפייה מכיוון שהיא מוסיפה חומציות ולחות לבלילה לעוגות, לביבות וכו '. מסקרפונה תוסיף הרבה שומן לא רצוי נוסף באותה יישום שעלול להישבר ולהיפרד ולהשאיר את המאפים המוגמרים שלכם שמנונים. מסקרפונה, לעומת זאת, מעולה למילוי כמו בטירמיסו מכיוון שהוא נשאר במקומו היטב והשומן בגבינה מקבל טעמים בקלות.

עוד באותו נושא:  ההבדל בין גבינה צהובה ולבנה

אם אתם מתכוונים להחליף במשהו במקום המסקרפונה, גבינת שמנת רגילה תהיה הבחירה הטובה ביות. ניתן להקציף מעט אוויר באמצעות מערבל ידני חשמלי או מערבל מעמד אם אתם רוצים שיהיה קל יותר.

כתיבת תגובה