מה ההבדל בין תה ירוק, תה שחור ומאצ’ה: איזה מהם הוא בריא יותר?

גם תה ירוק גם תה שחור וגם מאצ’ה עשויים מעלים של הצמח Camellia sinensis

ההבדל העיקרי בינהם הוא שהתה השחור מותסס ותה ירוק לא. לעומת זאת, עלי תה ירוק בדרך כלל באים בצורת שקית תה, מאצ’ה הוא בצורת אבקה. מאצ’ה הוא למעשה 100% עלי תה ירוק שנטחנו לאבקה עדינה.

כדי להכין תה שחור, העלים מגולגלים לראשונה ונחשפים לאוויר כדי להפעיל את תהליך התסיסה. תגובה זו גורמת לעלים להפוך לחומים כהים ומאפשר לטעמים להתחזק ולהעצים.

מצד שני, תה ירוק מטוגן במחבת כדי למנוע תסיסה ולכן הוא הרבה יותר קל בצבע מאשר תה שחור.

אנשים רבים שותים תה ירוק באמונה שהוא ללא קפאין, במיוחד כי הוא נראה וטעים כמו חליטת צמחים כגון נענע או קמומיל.

אז זהו שלא! התה הירוק הוא מאותו צמח כמו תה שחור, תה ירוק מכיל רמות דומות של קפאין (טווח 10 כדי 50 מ”ג קפאין לכל כוס).

אז תה ירוק הוא לא הדבר לשתות לפני השינה במידה וקפאין מפריע לשינה שלכם. עם זאת, בנימה חיובית, תכולת הקפאין של כל סוגי התה היא רק בסביבות שליש מזו שנמצאו בקפה כך שלא מקבלים “זעזוע” כזה של אדרנלין כשאתם שותים אותו.

בשנים האחרונות נראה כאילו תה ירוק הפך פופולרי יותר ויותר לא רק כמשקה, אלא כמרכיב טיפוח! המאצ’ה הרבה יותר מרוכזת מאשר תה ירוק רגיל, אתם צריכים בין 1/2 ל 1 כפית לכל כוס. בהשוואה לתה ירוק רגיל, בעת שתיית מאצ’ה, אתה צורכים את כל עלה תה טלא רק את התמצית!

תה ירוק רגיל עובר עיבוד ארוך יותר במהלך הייצור, אשר מיבשים את העלים שנותרו בשמש. שיחי תה שמיועדים למאצ’ה נשמרים במיוחד תחת כיסוי כדי להגדיל את הכלורופיל ואת רמות חומצות האמינו בעלים ולכן למטצ’ה יש טעם הרבה יותר עשיר, ויותר חמאתי.

דרגו את המאמר – ועיזרו לקידומו בגוגל:

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *