מה ההבדל בין C ו- #C ?

עם עשרות שפות תוכנה ממשפחת "C", קל לבלבל אותן זו עם זו כאשר לומדים לראשונה לתכנת. כשמדובר בהשוואה בין #C ל- C, חשוב לזכור שכל אחת מהן היא שפה שימושית בהתייחס לעצמה, ולכל אחת מהן נקודות חוזק על פני השנייה בהתאם לצרכי המתכנת. האחת לא בהכרח טובה יותר מהשניה; מתכנתים משתמשים ב- C וגם ב- #C למשימות שונות כדי לענות על צרכי התכנות של ימינו.

מהם #C ו- C?

נתחיל ב- #C . מבוטא "סי שארפ", משחק מילים על "ראה חד", שפת קידוד זו נמצאת בשימוש נרחב המאפשרת למפתחי תוכנה ליצור יישומים מאובטחים וידידותיים למשתמשים הפועלים ב-C# .net framework משמש ליצירת יישומי לקוח של Windows, שירותי אינטרנט XML, רכיבים מבוזרים, יישומי שרת לקוח ומסדי נתונים ועוד.

השפה היא למעשה הכלאה שנלקחה מ- C ו- ++C . בהשוואה ל- Java, שפת #C היא שפה מבוססת אובייקטים שנועדה לעזור למקודדים לשפר את הפרודוקטיביות בעת פיתוח יישומי אינטרנט. מתכנתים מנוסים יגידו לסטודנטים חדשים לתכנות כי # C היא שפה שימושית להפליא המסוגלת לאסוף אשפה, לבאפשר כתיבה בטוחה, הצהרות סוגים פשוטות, גרסאות ותמיכה בהרחבה. תכונות אלה הופכות את ההגעה לפתרונות לבעיות יישומים ותוכנה למהירות וקלות יותר.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין תוכנה לחומרה?

היסטוריה של #C

אדם בשם אנדרס הילסברג זוכה במידה רבה ליצירת C. בשנת 1999 הוא בנה צוות לפיתוח שפה חדשה שכינתה בתחילה "מגניב". הפרויקט הושלם סופית והוכרז ביולי 2000 בכנס המפתחים המקצועיים, ושמה נקרא C #.

C היא גם שפת תכנות פופולרית המשמשת ליצירת תוכנות מחשב. היא נחשבת לשפת יסוד הדורשת מהמתכנת להבין את מלוא ערמת הטכנולוגיה שלה. למידה C תבטיח הבנה טובה יותר של מחשבים למתכנתים חדשים.

C זוכה לשבחים על ידי מתכנתים ברחבי העולם, מכיוון שהיא יעילה ומאפשרת למקודדים שליטה רבה. זו שפה מורכבת, כלומר ברגע שתוכנית נכתבת ב- C, עליה להריץ דרך מהדר C על מנת שהמחשב יבצע את פקודות התוכנית. הפונקציונליות שלה עצומה – השפה משמשת ליצירת כל דבר, החל ממשחקי וידאו ותכנות חומרה ועד מערכות משובצות ומערכות הפעלה.

היסטוריה של C

מקורו של C קשור קשר הדוק לפיתוח מערכת ההפעלה יוניקס. אדם בשם דניס ריצ'י עיצב את C במשך ארבע שנים, החל משנת 1969. עשרים שנה לאחר מכן, תוקנה C על ידי מכון התקנים הלאומי האמריקני ולאחר מכן על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין Java ל- JavaScript?

סטודנט חדש לתכנות ילמד שגם C # וגם C הן שפות ראויות להוסיף למגוון מיומנויות הקידוד שלהם. מעסיקים בענף תכנות המחשבים מונים את שתי השפות הללו כשתיים מהערכות החשובות ביותר שיכול מפתח או מתכנת חדש לדעת.

מחשבה 1 על “מה ההבדל בין C ו- #C ?”

  1. הי
    התרגום מאנגלית פה הוא אוטומטי.
    יש כמה מקומות שצריך לתקן את העברית לפי הכוונה המקורית של האנגלית

    בברכה
    אורלי ניב

    הגב

כתיבת תגובה