מה ההבדל בין צימוקים כהים לבהירים?

מה ההבדל בין צימוקים כהים לבהירים?
5 (100%) 1 הצבעות

ט”ו בשבט הוא לא רק חג לאילנות, אלא גם חגם של חובבי הפירות המיובשים והפיצוחים – הם טעימים, עשירים במינרלים וקשה להפסיק לנשנש אותם.

אבל, לצד בריאות לחוד ומציאות לחוד – אז הנה כמה עובדות:

  • היכן יש יותר סוכר: ב-100 גרם פירות טריים או ב-100 גרם פירות מיובשים? תשובה: בפירות יבשים – תהליך הייבוש מוציא את הנוזלים ולכן מה שנשארנו איתו הוא הסוכר והקלוריות.
  • חמוציות: עשירות בנוגדי חמצון ומומלצות לטיפול בדלקת בדרכי השתן.
  • שזיפים מיובשים מסייעים למניעת עצירות כיוון שהם מכילים איסטין – חומר שמפעיל את מערכת העיכול.
  • בננות מיובשות: הם מטוגנות ולכן מכילות 33% שומן – המלצת המערכת – לא לאכול
  • משמשים מיובשים עשירים בבטא קרוטן – אבל גם בצבעי מאכל – כדאי לצרוך את המשמש האוזבקי שאינו צבוע
  • צימוקים בהירים עוברים תהליך לבהרתם לכן הם פחות בריאים מהצימוקים הכהים
  • אגוז ברזיל הוא האגוז עם הכי הרבה סלניום
  • שקדים רצוי לאכול קלופים כיוון שבקליפה יש חומר מגרה
  • תמרים – אפילו שהם מכילים סוכר, הם בעלי ערך גליקמי נמוך

 

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *