ריצה לעומת ספרינט – מה ההבדל?

ריצה וספרינט הם תרגילי ספורט עוצמתיים ונמרצים. בעוד ששניהם משתמשים באותן קבוצות שרירים, ההבדל טמון במהירות.ספרינט הוא צורת ריצה חזקה ומהירה יותר שניתן לבצע רק בפרקי זמן קצרים.

ריצה

ריצה היא סוג של פעילות גופנית המפעילה סיבולת לב וכלי דם המתבצעת במשך 10 דקות לפחות כדי להיחשב ספורט אירובי,

הריצה משתמשת בחמצן כדי לתדלק בעיקר את תאי השריר שלך. למרות שאין מהירות קבועה שמסווגת כריצה בדרך כלל אתה רץ במהירות שגורמת לך לנשום כבד יותר ולהזיע. במהלכה.

מירוצי הריצה הפופולריים כוללים את 5k, 10k, חצי מרתון ומרתון מלא. 

ספרינט 

כשרצים ספרינט – שומרים על מלוא המהירות לאורך כל הריצה. בתחרות, מירוצי ספרינט כוללים ריצת 100, 200 ו -400 מטר והם בדרך כלל לוקחים בחות מ -60 שניות. כאשר אתה מתחיל לרוץ בספרינט אתה עובר לאזור אנאירובי ומשתמש בגליקוגן ולא בחמצן כדי לתדלק את תאי השריר שלך. הצטברות הגליקוגן מייצרת חומצה לקטית שגורמת לך להרגיש במהירות עייפות, ובמקרים מסוימים, תחושת צריבה בשרירים שלך. זו הסיבה שלא ניתן לערוך ספרינט למרחקים ארוכים או למשך זמן רב.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *