ההבדל בין תערובות הטרוגניות והומוגניות

המונחים הטרוגניים והומוגניים מתייחסים להרכב של חומרים כימיים. ההבדל בין הומוגני והטרוגני הוא מידת ערבוב החומרים יחד ואחידות ההרכב שלהם.

תערובת הומוגנית היא תערובת שבה המרכיבים המרכיבים את התערובת מופצים באופן אחיד בכל התערובת. הרכב התערובת זהה לכל אורכו. יש רק שלב אחד של חומר שנצפה בתערובת הומוגנית בכל פעם. אז, אם לא הייתם יכולים לראות מצב בו יש גם נוזל וגם גז או נוזל ומוצק בתערובת הומוגנית.

דוגמאות לתערובת הומוגנית

ישנן מספר דוגמאות לתערוכות הומוגנית בחיי היומיום:


אינך יכול לבחור רכיבים של תערובת הומוגנית או להשתמש באמצעים מכניים פשוטים להפרדתם. אינך יכול לראות כימיקלים או מרכיבים בודדים בתערובת מסוג זה. רק שלב אחד של חומר קיים בתערובת הומוגנית.

תערובת הטרוגנית היא תערובת בה רכיבי התערובת אינם אחידים או בעלי אזורים מקומיים בעלי תכונות שונות. דגימות שונות מהתערובת אינן זהות זו לזו. תמיד יש שני שלבים או יותר בתערובת הטרוגנית, שבה אתה יכול לזהות אזור עם תכונות הנבדלות מאלו של אזור אחר, גם אם הם באותו מצב של חומר (למשל, נוזלי, מוצק).

דוגמאות תערובת הטרוגנית

תרכובות הטרוגניות שכיחות יותר מהומוגניות. דוגמאות כוללות:

בדרך כלל ניתן להפריד פיזית מרכיבים של תערובת הטרוגנית. לדוגמא, ניתן לסרכז (לסובב בצנטרפיגה) תאי דם מוצקים כדי להפריד אותם מפלזמת הדם. ניתן להסיר קוביות קרח מסודה. ניתן להפריד סוכריות לפי צבע ..

איך יודעים אם תערובות היא הומוגנית או הטרוגנית

אם אתה מסתכל מקרוב על חול מחוף הים, אתה יכול לראות את המרכיבים השונים, כולל קליפות, אלמוגים, חול וחומרים אורגניים. זו תערובת הטרוגנית. אם אתה מסתכל מקרוב על חול מחוף ים עם זאת, אתה צופה בנפח גדול של חול מרחוק, אי אפשר להבחין בסוגי החלקיקים השונים. התערובת היא הומוגנית. זה יכול להיראות מבלבל!

כדי לזהות את אופי התערובת, שקול את גודל הדגימה שלה. אם אתה יכול לראות יותר משלב אחד של חומר או אזורים שונים במדגם, הוא הטרוגני. אם הרכב התערובת נראה אחיד ולא משנה היכן אתה דוגם אותו, התערובת היא הומוגנית.

3 מחשבות על “ההבדל בין תערובות הטרוגניות והומוגניות”

  1. דם זה תערובות הומוגנית לא? הרי אי אפשר להפריד דם בכלים פשוטים והוא בנוי והוא אחיד

    הגב

כתיבת תגובה