מה ההבדל בין כלב-ים, אריה-ים, סוס-ים פרת-ים ופיל-ים? כנסו, יש תמונות

האם תהית אי פעם על ההבדלים העיקריים בין כלב-ים לבין "הבן דוד" שלו, אריה הים?

כלבי הים ואריות הים, יחד עם סוס הים (נקרא גם ניבתן ולא להתבלבל עם סוסון-ים שהיא חיה אחרת) , הם יונקים טורפים ממשפחת ה pinnipeds, כלומר בעלי "סנפיר רגל" בלטינית.

אבל כלבי ים ואריות ים נמצאים במשפחות שונות בשל כמה הבדלי מפתח באנטומיה . ההבדלים האנטומיים הבולטים ביותר הם האוזניים והסנפירים. כמו כן, אריות הים פשוט רועשים , ואילו כלבי היום הם קצת יותר שקטים.

הבלבול הגדול נובע מכך שכלבי ים פרוותיים דומים יותר לאריות ים מאשר הם דומים לכלבי ים ללא פרווה ולכן כלבי ים פרוותיים הם באותה תת משפחה כמו אריות הים ולצורך הדיון אנחנו נתמקד בין אריות הים לכלבי הים הלא פרוותיים

איך אפשר להבדיל בין אריות ים (וכלבי ים פרוותיים) לבין כלבי ים? ראשית, לבדוק את האוזניים. לאריות הים  יש אוזניים חיצוניות בולטות מראשם. כלבי ים, לעומת זאת, אין דש אוזן חיצוני אבל יש חורים באוזן.

לאחר מכן, יש הבדל משמעותי למדי אורך הסנפיר וניידות. לאריות ים ו יש סנפיר ארוך. והכי חשוב, הם יכולים לסובב את סנפיר הגב שלהם מתחת לגוף שלהם, דבר שמאשר מאפשר להם ללכת על הקרקע. כלבי ים, לעומת זאת, הסנפירים הקדמיים קצרים, ואת סנפיר הגב שלהם לא יכול לסובב מתחת לגופם כדי לעזור להם ללכת. אז, כלבי ים נאלצים לגלוש על הבטן שלהם כאשר הם מחוץ לים, בדומה לתנועה של זחל.

ההבדלים בסגנון הסנפיר גם משנה את האופן שבו יונקים ימיים אלו שוחים: כלבי ים מניעים את גב הסנפירים האחוריים שלהם לצד כמו  דגים בעת שחייה, בעוד אריות ים וחותמות פרווה מניעים את עצמם עם הסנפירים הקדמיים הארוכים שלהם, כמו משוטים.

לבסוף, אריות ים הם באמת רועשים. זה בחלקו משום שהם מתקהלים בקבוצות על הקרקע, בעוד שכלבי ים מעדיפים לבלות יותר זמן במים והם פחות חברתית. כמו כן, אריות ים מתקשרים באמצעות נביחות קולניות או שאגות, בעוד שכלבי ים בדרך כלל נוחרים בשקט.

אריה ים – Sea lion

  • דשים קטנים
  • אזניים נראות וחיצוניות
  • רעשניים
  • מסוגלים "ללכת" על האדמה דרך סיבוב הסנפירים האחוריות שלהם קדימה ומתחת לגופם הגדול. זאת גם הסיבה שלוקחים אותם למופעי בידור בפארקים.
  • הם מתאספים בקבוצות חברתיות הנקראות: "עדרים" שיכולות להגיע עד 1,500 אריות ים.
מה ההבדל בין כלב-ים, אריה-ים, סוס-ים פרת-ים ופיל-ים? כנסו, יש תמונות

כלב ים – Seals

  • פרוותי
  • כפות רגליים פרוסות וסנפירים זעירים בעלי קרומי שחייה. על הסנפיר ישנה ציפורן קטנה
  • אין להם אוזניים חיצוניות, רק חורים קטנים מצידי ראשו
  • שקטים יחסית, מתקשרים באמצעות גניחות רכות
  • מותאמים לחיות יותר בתוך המים מאשר על האדמה
  • גוף שמנמן, קטן ויותר מותאם לשחייה
  • הסנפירים האחוריים שלהם מוטים בזווית אחורה ועל כן לא מסתובבים, כך שהם יותר מהירים במים.
  • פחות חברתיים ולפעמים בודדים.
תוצאת תמונה עבור ‪seal‬‏
כלב ים
תוצאת תמונה עבור ‪difference between sea lion and seal‬‏
תמונה המסכמת את ההבדלים

מה זה סוס ים? Walrus

הם מוזכרים באחד השירים המוזרים ביותר  של הביטלס (I am the wawlrus) ונקראים בעברית כם ניבתן על שני ניב הענק שיש להם

התכונה הבולטת ביותר של הסוס היא הניבים ארוכים שלו, אשר נמצאים בשני המינים גם בזכר וגם בנקבה. הניבים מעט יותר עבים בקרב הגברים, אשר משתמשים בהם ללחימה.  סוס הים משתמש החטים כדי לטפס מתוך המים על הקרח.

וולרוס הם ענקיים וכבדים. זכר מבוגר יכול לשקול עד 2,000 ק"ג והוא יכול לבלות זמן רב על הקרעית הים מחפש רכיכות

סוס ים walrus

מה זו פרת ים – Manatee?

פרת-ים הוא יונק ימי גדול עם ראש בצורת ביצה, סנפירים וזנב שטוח. פרות ים ידועים גם מאניטי. שם זה ראוי, בגלל קומתו הגדולה; ההתנהגות האיטיץ והמשתרעת; ונטייה לאכילה על ידי בעלי חיים אחרים. עם זאת, למרות השם, הם קשורים יותר לפילים. למרות שהם עשויים להיראות כמו יצורים מסורבלים, פרות הים יכולים לשחות במהירות ובחן.

המונאטים נעים בגודל 2.4 עד 4 מטר ויכולים לשקול 200 עד 600 קילוגרמים. יש להם זנבות גדולים וחזקים שמפעילים את השחייה שלהם. הם שוחים בדרך כלל כ -8 קמ"ש , אך הם יכולים לשחות עד 15 קמ"ש בפרצים קצרים כאשר הם חשים צורך במהירות

File:FL fig04.jpg - Wikimedia Commons

מה זה פיל-ים?

פיל ים הוא סוג של כלב-ים. יש שני סוגים של פילי-ים – פילי-ים צפוניים (Mirounga angustirostris) ניתן למצוא אותם בקליפורניה, אם כי הם מעדיפים לפקוד את האיים הימיים ולא את יבשת צפון אמריקה.

פילי הים הדרומיים – (Mirounga leonina) חיים במימי אנטארקטיקה הכוללים תנאים קרים ואכזריים אך הם עשירים בדגים, דיונונים ומזונות ימיים אחרים שאותם כלבי ים נהנים לאכול. פילי-ים דרומיים מתרבים ביבשה אך מבלים את חורפיהם במים האנטארקטיים הקפואים ליד הקרחונים.

הפילים הדרומיים הם הגדולים מכל כלבי הים. הזכרים יכולים להיות באורך של מעל 20 מטר ומשקלם עד 3 טון . אבל העליזים הללו אינם נקראים פיל-ים בגלל גודלם. הם לוקחים את שמם מחרוטותיהם שדומים לחדק של פיל יבשה.

מה ההבדל בין כלב-ים, אריה-ים, סוס-ים פרת-ים ופיל-ים? כנסו, יש תמונות

כשמדובר בהבחנה בין כלבי ים לאריות ים, הדברים העיקריים שיש לקחת בחשבון הם גודל וחמידות. בעוד ששני בעלי החיים הללו שייכים למשפחת היונקים הימיים , כלבי הים הם קטנים יותר, פרוותיים יותר ויש להם כפות רגליים קדמיות יותר קטנות, אריות הים גדולים ורועשים יותר, עם סנפירים קדמיים מאורכים. אריות ים נוטים גם להיות הרבה יותר חברתיים, לפעמים מתכנסים בקבוצות של למעלה מאלף פרטים, בעוד כלבי ים הם בודדים ומבלים יותר זמן במים (הפעם היחידה שאתה עשוי למצוא קבוצת כלבי ים ביחד היא כאשר זה זמן להזדווג). אולי החשוב ביותר, מכיוון שאריות ים מסוגלים "ללכת" על יבשה על ידי סיבוב הסנפירים האחוריים שלהם, והם קולניים יותר מאשר כלבי ים, עובדה שהופכת אותם להיות אטרקציות בקרקסים ואקווריומים, שם ניתן ללמד אותם טריקים נעימים .

5 מחשבות על “מה ההבדל בין כלב-ים, אריה-ים, סוס-ים פרת-ים ופיל-ים? כנסו, יש תמונות”

  1. מה אורך הרגלים של כלב ים ושל סוס ים ?
    2. איזה בעל חי שחי בים רגליו ארוכות ביותר ? וכמה האורך של הבעל חי שבים הכי ארוך ? תודה

    הגב
  2. איך קוראים לייצור הזה בדולפינריום ובקירקס שעושה להטוטים ומסובב כדור על האף?
    ברוסית קוראים לו חתול ים.
    בעברית?

    הגב

כתיבת תגובה