ההבדל העיקרי בין עלות למחיר הוא כמות ההוצאות שהוציא העסק על חומרים, עבודה, מכירות, שירותים ופעילויות עסקיות אחרות. לעומת זאת, המחיר מתייחס לסכום שהעסק גובה מלקוחותיו עבור אספקת הסחורה והשירותים שלו ללקוח, והלקוח צריך לשלם סכום מוסכם שכזה כדי לקבל את הסחורה או השירותים.
מחיר ועלות הם המונחים המשמשים ומוזכרים לעתים קרובות בהקשר של הכנסות, כלומר מכירות. הם משמשים לסירוגין בשיחה היומיומית הרגילה שלנו, אבל כשמדובר בכלכלה או עסקים, כל מונח מקבל משמעות נפרדת ואסור להתבלבל ביניהם.
מהו המחיר?
מבחינה טכנית, ניתן לכנות מחיר כסכום הכסף שעל צרכן או לקוח לשלם כדי לרכוש שירותים או מוצרים מסוימים. זה כרוך גם ברכישה עתידית של השירות או המוצר אם הלקוח או הצרכן ישלמו את הסכום האמור.
מהי העלות?
עלות יכולה להיות הסכום ששולם כדי לייצר שירות או מוצר לפני שהוא נמכר או משווק ללקוחות או לצרכנים המיועדים לו. כשמסתכלים על זה כך, העלות מרמזת על כמות הכסף הכרוכה בשיווק, ייצור והפצה. המונח יכול להתייחס גם לכסף הדרוש לתחזוקת שירות או מוצר.
הבדלים מרכזיים בין מחיר לעלות
המחיר הוא מה שאתה משלם עבור שירותים או סחורות שאתה רוכש; עלות היא גודל התשומות המושקעות בייצור המוצר של החברה.
המחיר יישאר זהה עבור כל הלקוחות הצרכניים. העלות זהה גם עבור כל הצרכנים או הלקוחות. עם זאת, העלות שונה רק עבור היצרן שמספק את המוצר.
העליות והמורדות בשוק משפיעות על העלות והמחיר של כל מוצר. ההבדל היחיד הוא ששינויים המתרחשים בעלות הם מחוץ לתחום של החברה, והיא לא יכולה לעשות שום דבר לשנותם. לעומת זאת, חברה יכולה לצמצם את השפעתה על ידי הפחתת מחיר המוצר, שנותר בידי החברה.
אם תרכוש רכב חדש לגמרי כמו מכונית, הסכום שתשלם למוכר עבור רכישתו יהיה המחיר שלו. יחד עם זאת, הסכום שהושקע בייצור אותה מכונית הוא העלות שלה. בדרך כלל, המחיר של כל שירות או סחורה יהיה גבוה מהעלות שלו מכיוון שהמחיר כולל את שולי הרווח ועלות הכנת המוצר.