מה ההבדל בין קארי ירוק, צהוב ואדום?

מה ההבדל בין סוגי הקארי התאילנדי?

אין ספק שהקארי התאילנדי מאוד מיוחד- אבל האם אתם יודעים מה המשמעות של הצבעים השונים? או למה הם בצבעים שונים? קארי זה קארי, נכון? ובכן, במילה אחת – לא!

באופן מסורתי, כל הקארי התאילנדי יוצרו עם אותם מרכיבים מלבד דבר אחד: הצ'ילי. קארי אדום הוכן עם כמה צ'ילי אדום למנה חריפה ולוהטת, בעוד קארי ירוק הוכן עם צ'ילי ירוק, וקארי צהוב עשוי עם צ'ילי צהוב.

בתאילנד, לצ'ילי אלה יש טעם מעט שונה, כמו גם שונה בצבע. ככל שהמנות התפתחו עם הזמן, נוספו דברים חדשים למנות כדי להרחיב את ההבדלים וכדי להפוך אותם קצת יותר מובחנים. בעוד ששלושתם יכולים להיות סופר חריפים, בדרך כלל אדום הוא חם וחריף, ירוק עדין יותר והצהוב ביניהם.

קארי ירוק

הפופולרי ביותר מבין החבורה, קארי ירוק תאילנדי הפך לירוק עוד יותר עם השנים עם תוספת של מרכיבים כמו בזיליקום, כוסברה ועלה קפיר. מרכיבים אלה מעורבבים עם הצ'ילי הירוק, בצלי השאלוט, השום, הלמון גראס ולעיתים עם שמן שרימפס נותנים את הטעם העז והריחני שאתם תמיד משייכים למטבח התאילנדי

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין פלפל לבן ופלפל שחור

קארי אדום

קארי אדום לא התפתח כמו קארי ירוק – למעשה הוא בנוי על הצ'ילי האדום. לפעמים עד 20 צ'ילי אדומים טריים ייחבטו לתוך העיסה עבור תחושת חימום הלשון. לפעמים שפים יחליפו חלק באבקת צ'ילי לצבע אדום עמוק יותר, אבל תמיד צפו לחום כשאתם בוחרים בקארי אדום!

משחת קארי זו היא בסיס נפוץ להרבה מנות תאילנדיות אחרות, המשמשת לעתים קרובות עם חלב קוקוס כדי לקבל את הטעם אבל להרגיע את האש!

מה ההבדל בין קארי ירוק, צהוב ואדום?

קארי צהוב

כמו גם צ'ילי צהוב, כורכום הוא מרכיב חשוב בקארי צהוב תאילנדי. אמנם קארי צהוב תאילנדי נראים כמו קארי הודי, אבל הטעם תמיד שונה מאוד בגלל עשבי התיבול והתבלינים השונים שבהם נעשה שימוש. כרוטב עדין יותר, לעתים קרובות תמצאו אותו מוגש עם דגים או עוף. הוא טעים במיוחד בתבשיל דגים.

אז מה ההבדל בין קארי אדום לעומת קארי ירוק?

ללא בדל ספק, קארי אדום הוא די חריף ושורף. לכן, אם אתם משווים קארי אדום לעומת קארי ירוק מבחינת רמות התבלינים, קארי אדום הוא זה שיש לשים אליו לב . קארי ירוק ידוע בכך שהוא עדין ונעים יותר. עם זאת, אל תתנו לעובדה זו להטעות אתכם שכן כל קארי שונה, והטבח עשוי להוסיף לתוכו כמות נדיבה של צ'ילי ירוק. אם יש ספק, תמיד כדאי לשאול מראש עד כמה הקארי מתובל. באופן כללי קארי אדום משתנה מבחינת רמות התבלינים אך נחשב לקארי פיקנטי. זה יכול להיות עם אלמנטים של עדינים פה ושם. מצד שני, לפעמים זה יכול לפוצץ את הראש מיד. אז לרוב, הקארי האדום בהחלט חריף יותר מהקארי הירוק.

עוד באותו נושא:  למה בוכים כשחותכים בצל?

2 מחשבות על “מה ההבדל בין קארי ירוק, צהוב ואדום?”

  1. קארי זה משחת תבלינים ההבדל גם במרכיב המשחה בקארי ירוק טוחנים ( במכתש ועלי ) לימון גראס , צילי ירוק חריף עלי כפיר ליים גינגר בצל שאלוט כוסברה ועוד . קארי אדום יהיה מורכב מצילי אדום חריף ועוד תבלינים ארומטים . יש עוד הרבה סוגי קארי כמו המאסמן שבו יש ניחוח של קינמון כוכב אניס והל .. קארי פננג שמוסיפים למשחה גם בוטנים טחונים . כולם טעימים ובריאים !

    הגב
  2. באופן כללי, קארי אדום נוטה להיות יותר חריף מקארי ירוק. הסיבה לכך היא שהצבע האדום מגיע מפלפלים אדומים, כמו פלפל צ'ילי, שהם ידועים בחריפותם. לעומת זאת, קארי ירוק מקבל את צבעו הירוק מעלי כוסברה, קפיר ליים ועשבי תיבול אחרים, שאינם חריפים.

    עם זאת, חשוב לציין שישנם הבדלים רבים בין מתכוני קארי אדום וירוק, וייתכנו מקרים בהם קארי ירוק יהיה חריף יותר מקארי אדום.

    הגב

כתיבת תגובה