5 הבדלים בין חווית משתמש (UX) ובין ממשק המשתמש (UI)

כולנו שמענו שיחות ודיונים על "חווית המשתמש" הגדולה של מוצר, או "ממשק משתמש עני" של אתר אינטרנט. האם זו שפה סודית? שלעולם לא תהיה שלמה ללא האנשים שמשתמשים בסלנג כדי להיראות מגניב?

UI ו UX והכנת בראוניס

הכנת הבראוניס הטובים ביותר כרוכה הן בחווית משתמש (UX) והן בממשק המשתמש (UI) . כדי להתחיל, תצטרכו מתכון, מרכיבים, כמה כלי מטבח ותנור. ואז: לערבב, לאפות, לחתוך, צלחת, להגיש ולאכול.

אך איזה חלק הוא ממשק המשתמש ואיזה חלק הוא חווית המשתמש? התהליך של עשיית הבראוניס הוא חווית המשתמש (UX) והתהליך של לצלחת אותם ולהגיש אותם הוא ממשק המשתמש (UI).

מה לגבי אכילתם? אז זוהי שוב חווית משתמש (UX) . האם לצרכן יש חוויה שונה אם הבראוניס היו מוגשים היישר מן המגש או בצלחת יפה להפליא? , הייתי טוען שכן. האחרון יהיה עדיף.

במאמר זה נשתף אתכם ב5 הבדלים בין עיצוב חווית משתמש לעיצוב UI. בתקווה, עד הסוף, תהיה לכם הבנה טובה יותר של כל המשמעויותת. יחד עם זאת אזהרה קלה שיש עמה תחומי חפיפה שהיא זו שלפעמים מטעה.

עם האזהרה הזאת, בואו נביט בכמה מן ההבדלים בין השניים.

UX זה לא UI

עיצוב חוויית המשתמש (UX) או התכנון של חווית משתמש, הוא התהליך שבאמצעותו מזוהה נקודת הכאב או הצורך. אז  מצוייר "אב טיפוס" ראשוני אשר מאוחר יותר מאומת (או מבוטל) באמצעות בדיקות. כאשר הן המודל העסקי והן הצעת הערך (Value proposition ) אומתו, המוצר עובר לבניה.

באפשרותך לחשוב על עיצוב ממשק משתמש (UI) או על תכנון הממשק המשתמש  כך:

עיצוב ממשק משתמש = עיצוב חזותי + עיצוב אינטראקציה.

עיצוב ויזואלי הוא המראה והתחושה של האתר,  במובן אחר, "האישיות  שלו" ; המותג. עיצוב אינטראקציה הוא האופן שבו אנשים מתקשרים עם האתר שלך. למשל, כאשר מישהו לוחץ על לחצן באתר שלך, האם הלחצן משתנה באופן מורגש כדי שהם ידעו שהם הצליחו?

למרות שגם מעצבי הUX וגם מעצבי ה UI מעצבים את האינטראקציות, ניתן לחשוב על מעצבי חווית-המשתמש כאדריכלים של אינטראקציות מאקרו בעוד מעצבי ממשק המשתמש, כיוצרי מיקרו-אינטראקציות, שמתעסקים בפרטים.

UX גורם לממשקים שימושיים UI הופך את הממשקים ליפים

מוצר שימושי עונה על הצורך שעדיין לא מתקיים בשוק. תהליך המחקר של מעצב UX כולל ניתוח תחרותי, פיתוח "אישיות", ולאחר מכן פיתוח מוצר מינימלי או MVP; מוצר שיהיה בעל ערך לנישה המיועדת ללקוחות שלך. הדבר מאומת באמצעות בדיקות לאורך מחזור החיים של המוצר.

ברגע שהזרימה במוצר ו wireframes הם נבחנים ונבדקים, זה תפקידו של מעצב ממשק המשתמש (UI) להפוך אותם ליפים מבחינה אסתטית. הדבר כולל בחירת ערכת צבעים וטיפוגרפיה שתהיה מושכת ופשוטה לשימוש. עם זאת, אפשרויות צבע, טיפוגרפיה ואינטראקציות אינן מבוססות על ההעדפה האישית של המעצב אלא על סיבות מוגדרות ברורות ל"אישיות" שפותחו על ידי מעצבי הUX. עם אלה, מעצבי ממשק המשתמש מיישם היררכיה חזותית שתשמש כמדריך למשתמשים, ותאפשר להם לדעת מה לעשות ומתי לעשות זאת, על מנת לענות על מטרותיהם.

הירארכיה מעוצבת היטב תבליט מטרה ראשית אחת בכל עמוד שתבהיר למשתמש היכן הם נמצאים באתר ומה הם יכולים להשיג בכל רגע נתון. היא תעשה זאת באמצעות מוסכמות או תבניות שהמשתמשים כבר מכירים. דפוסים אלה יפעלו כ"רמזים" למשתמש כיצד להגיע לאן הם הולכים.

UX מסייע למשתמשים להשיג מטרות UI מבצע חיבורים רגשיים

אנשים באים לאתר שלכם כדי לעשות דברים בין אם זה לחקור את הסוג הטוב ביותר כלב שמתאים לדירה קטנה או לשלם את המיסים שלהם (יא!).  בכל מקרה הם באים לאתר שלך עם מטרה בראש.

הצד החוויתי של הדברים עשוי להסתכל על אנשים כמו אוהבי כלבים ולנסות להבין מה חשוב להם. מה הם מעריכים או צריכים כאשר מחפשים סיוע בבחירת החבר הפרוותי הבא שלהם? כדי להבין את זה מעצבי הUX שואלים שאלות, הם מתבוננים באנשים, הם מראיינים אנשים, הם יכולים לעשות אבי טיפוס כדי לראות אם הם יכולים לאמת את העסק שלהם ולתת ערך למוצר.

לאחר שיש לך עקרונות השימושיות בבסיסית, מגיע הצד של הUI שמייצר את רגש, זה באמת האישיות של הממשק שלך שתעורר את נאמנות במשתמשים שלכם. אנשים יכולים להיגרר לאתר שלכם בגלל העיצוב הבולט שלו, הם יכולים להישאר בסביבה לזמן מה אם זה מאפשר להם לעשות דברים. , בכל אופן, ברגע שהם עושים קשר אישי. אז הם מחוברים ? הממשק שלך גורם להם לצחוק ? האם זה "מקבל" אותם ? האם זה חצוף?

 

 

כתיבת תגובה