מה ההבדל בין יאכטה לסירה? ⛵

חובבי שייט רבים משתמשים במילים סירה ויאכטה לסירוגין כאשר במציאות, הם מונחים שונים מאוד. יאכטה היא סירה או ספינה גדולה יותר. המילה "יאכטה" מגיעה ממוצא הולנדי והוגדרה במקור ככלי שייט קל ומהיר ששימש את הצי ההולנדי למציאת ולכידת שודדי ים. סירה, לעומת זאת, קטנה יותר בגודלה ויכולה להיות כל דבר מסירת דייג לסירת מפרש.

בעת קביעת ההבדל בין יאכטה לסירה, ישנם כמה גורמים מכריעים עיקריים הכוללים:

גודל

כאמור, הגודל חשוב בכל הנוגע להבדיל בין סירה ליאכטה. אורך יאכטות יכולות לנוע בין כ- 35 מטר לעד 160+ מטר, אולם רובן יהיו איפשהו באמצע. כל מה שמעל 160 מטר ייחשב כ"סופר-יאכטה ". סירות הן בדרך כלל בין 15-30 מטר אורך.

איפה הן יכולות לפעול

סירות קטנות יותר מסוגלות לרוב לפעול במים רגועים כמו אגמים, נהרות ונמלים רדודים. סירות גדולות יותר, בדרך כלל באורך 20-30 מטר, יכולות לנווט גם במי אוקיינוס ​​מחוספסים יותר. לעומת זאת יאכטה מסוגלת להפליג במי ים עמוקים יותר ולהתמודד עם ים סוער יותר. בגלל גודל גדול יותר, מכשירי אלקטרוניקה ומכשירי הניווט של יאכטות , הגנה מפני האלמנטים ומספר תכונות אחרות יאכטות מתאימות הרבה יותר לטיולים ארוכים יותר באוקיאנוס.

עוד באותו נושא:  למה הצבע של הים כחול? האם זה מהשתקפות השמים?

צוות

בעוד שסירה יכולה להיות מופעלת על ידי רב חובל אחד בלבד, היאכטה בדרך כלל דורשת צוות מלא שיעזור בניווט, תחזוקה, אלקטרוניקה והנדסה, תיקונים ודיילים כדי לשרת את הנוסעים. במציאות, זה הרבה יותר כמו שירות שייט קטן ופרטי מאשר אחר הצהריים על הסירה עם החברים שלך.

הֲנָעָה

בהתאם לסירה, היא עשויה לפעול אך ורק באמצעות מפרש ורוח, או מנועי פנימי או חיצוני אחד או יותר. אמנם כמה סירות גדולות יותר יכולות לעלות על מנועים גדולים מאוד כדי ליצור מהירות אמיתית על המים, אך מנועים אלה אינם תואמים את כוחם של רוב מנועי היאכטה. מנועי יאכטה גדולים בהרבה, יכולים לייצר כוח רב יותר – במקרים מסוימים עד 800 כ"ס, ומסוגלים לרוץ למרחקים ארוכים בהרבה.

ניווט וטכנולוגיה

בעוד שחלק מהסירות עשויות להיות בעלות מערכות אלקטרוניות וניווט מתקדמות, זו יותר דרישה בכל הנוגע ליאכטות. בעת ביצוע טיולים אוקיאניים טרנסיים זה לא רק חשוב שתוכל לנווט בדיוק, אלא גם שתוכל לזהות סירות או עצמים אחרים שאולי לא תוכל לראות ולהבין את ביצועי הספינה שלך.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין תמנון לדיונון? 🐙

כתיבת תגובה