מה ההבדל בין אפרסק, נקטרינה ומשמש, ומה זה אפרשזיף?

אפרסקים, נקטרינות ומשמשים דומים, אבל הם לא בדיוק אותו דבר. הם כולם חלק מאותה משפחה של פירות, משפחת השזיפיים, זן שמתאפיין בקליפה קשה המקיפה גרעין גדול במרכז הפרי.

אפרסקים

אפרסקלאפרסק יש עור עם פלומה רכה, הפלומה היא ההבדל העיקרי משאר השזיפיים. העור מוסר לעיתים קרובות לפני אכילה או במתכונים בגלל החומציות שלו , אבל זה אכיל לחלוטין. אפרסקים הם מתוקים ועסיסיים כאשר בשלים. הם משמשים במאפים, סלטים, סלסות, רטבים, שייק, ריבות, ג'לי, וכמובן, לאכילה טריה, כמו שהוא.

אפרסקים גדלים על עץ כאשר מקור העץ הוא מסין.. באופן לא מפתיע, סין היא המפיצה הגדול בעולם של אפרסקים. אפרסקים הם פירות טעימים ועסיסיים השייכים לסוג שזיף שכולל גם דובדבנים ושזיפים.  האפרסק עבר לפרס (משם השם ״א-פרס-ק״) אבל כיום הוא גדל בהמון ארצות.

אפרסקים גדלים הכי טוב במקומות  גבוהים. לעצים יש תוחלת חיים. של כ -12 שנים

אחד הזנים המעניינים של האפרסק הוא אפרסק הפיתה – שבמקום צורה עגולה הוא מגיע פחוס.

אפרסק פיתה

נקטרינה

נקטרינה

נקטרינות זהות כמעט באופן מוחלט. מבחינה גנטית לאפרסקים. יש רק גן אחד שמפריד ביניהם, ואותו גן קובע אם יש לו ״עור״ או לא. הטעם של נקטרינה דומה מאוד לזה של אפרסק, וזה לעתים קרובות קשה להבדיל ביניהם על ידי הטעם בלבד.

עוד באותו נושא:  מה הבדל בין תפוז לקלמנטינה?

הנקטרינות משמשות במאפים, סלטים, סלסות, רטבים, שייק, ריבות, ג'לי, וכמובן, טרייה, כמו שהיא.

נקטרינה היא סוג של אפרסק ולא הכלאה של אפרסק ושזיף, כפי שנהוג לחשוב – בקיצור,  לשאלה ״מה זה אפרשזיף?״ – התשובה היא – אין דבר כזה "אפרשזיף" – זו נקטרינה

משמש

מה ההבדל בין אפרסק, נקטרינה ומשמש, ומה זה אפרשזיף?

משמשים נראים כמו גרסה קטנה יותר של אפרסק, כרבע מהגודל. יש להם ״פלומה״ על הקליפה והם דומים בצורה ובמראה. אבל, לעומת זאת, הם לא קשורים קשר הדוק לאפרסק כמו שהנקטרינה.

משמשים הם מינים שונים של פירות מאשר אפרסקים ונקטרינות. יש להם  טעם יותר טעם מתקתק כאשר הם בשלים, והם לא עסיסיים כמו אפרסקים. חוץ מזה יש להם גוגואים.

הם משמשים מאפים, סלטים, סלסות, רטבים, שייק, ריבות, ג'לי, וכמובן, טריים, כמו שהם.

מחשבה 1 על “מה ההבדל בין אפרסק, נקטרינה ומשמש, ומה זה אפרשזיף?”

  1. אדם יקר,

    פאלון גונג הוא שיטת תרגול סינית רוחנית עתיקה לגוף ולנפש במסורת הבודהא. השיטה כוללת הדרכה לטיפוח תרגול באמצעות כתבים וסדרה של חמישה תרגילים בעלי תנועות עדינות איטיות ומֵדִיטָטִיבִיות. זוהי דרך ייחודית ויעילה מאוד לשיפור הבריאות והאנרגיה.

    בבסיס הפאלון גונג נמצאים הערכים “אמת- חמלה-סובלנות” (או בסינית, גֵֶ’ן真, שַָן善, רֵֶן 忍). הפאלון דאפא מלמד שאלו הן התכונות הבסיסיות ביותר של היקום, וצריך להתייחס אליהן כאל מדריך לחיי היום יום ולתרגול השיטה.

    על אף שפאלון גונג היה פופולרי מאוד ופורסם באופן גלוי על ידי ממשלת סין לאורך שנות התשעים, כמה מנהיגים בכירים במפלגה הקומוניסטית הסינית פתחו בקמפיין אלים נגד פאלון גונג בשנת 1999.

    הגב

כתיבת תגובה