מה ההבדל בין בושם, מי קולון, אפטר-שייב, לבין או-דה טואלט?

באופן כללי, כשמדברים על "בושם" או או-דה-פרפום (Eau-de-Parfum) או אדפ מתכוונים בדרך כלל ל״מוצרי בישום לנשים", וכשמדברים על ״מי קולון״ או או-דה-קולון מתכוונים ל״מוצרי בישום לגברים״.

אבל בחיים יש עוד כמה ואריאציות ומומחי הבישום, אלה שקוראים לעצמם פרפורמיסטים רואים עוד הבדלים בין מוצרי הבישום ולא דווקא הבדלים של מגדר (גברים ונשים) אלה הבדלים בעוצמות הניחוחות של המוצרים.

רוב הניחוחות למכירה לציבור מורכבים משלושה מרכיבים בסיסיים: אלכוהול, מים ושמנים ריחניים. אלכוהול ומים, כפי שאתם יכולים לדמיין, הם מוצרים די זולים. אבל שמנים ריחניים אשר הם החלק העיקרי במוצרי הבישום הם יקרים יותר לעתים גם נדירים. כך שפרפורמיסטים מציעים בשמים במספר חוזקים וביחסים שונים של שמנים למים / אלכוהול – והמחיר הקמעונאי שלהם משקף זאת תמיד.

מהו בושם פרפום?

בושם Parfum, המכונה גם Extraât-de-Parfum, הם שמנים ריחניים המוצעים למכירה באופן עצמאי. עם מעט או ללא תוספת של אלכוהול / מים . העוצמה היא החזקה ביותר וכך גם יוקר המוצר . בקבוקון זעיר של פרפיום בסדר ימכר בסביבות 300 $ בארה"ב, לפעמים הרבה יותר. זה המיצוי, או התערובת, של ניחוח בצורתו הטהורה ביותר, ובדרך כלל יש לזה ריח מרוכז ואינטנסיבי. בשל רכיבי השומן שבו, הריח שלו נוטה להשאר זמן רב על העור.

בושם

מה זה או-דה-פרפום Eau-de-parfum?

אדפ או Eau-de-Parfum הוא parfum טהור מעורבב עם כמות קטנה של מים ואלכוהול. זה עדיין די חזק ומרוכז, ועל אף הורדת העלויות הוא יכול להיות יקר. למדי.

או-דה-פרפום

מה זה או דה טואלט – Eau-de-Toilette?

אדט או דה טואלט Eau-de-Toilette הוא parfum טהור מעורבב עם הרבה מים ואלכוהול. זה פחות מרוכז מאשר או-דה-פרפום ומייצג את הניחוח במצב קל, נוח. בגלל ששמני הריח נמצאים בכמות נמוכה כאן, והאלכוהול / מים בכמות גבוהה, הריח הזה נוטה להיות לחלוף על העור; כלומר, הריח שלהם לא נמשך זמן רב ככלל.

מה ההבדל בין בושם, מי קולון, אפטר-שייב, לבין או-דה טואלט?

מה זה מי קולון, Eau-de-Cologne?

Eau-de-Cologne הוא parfum מעורבב עם כמות גדולה מאוד של מים / אלכוהול. ריכוז זה הוא קל מאוד, והוא נוטה להיעלם על העור במהירות רבה יחסית.

מה ההבדל בין בושם, מי קולון, אפטר-שייב, לבין או-דה טואלט?

מה זה אפטר-שייב  After-shave וספלאש?

"Veil", "Voile" או "Splash" וגם After-shave הוא ניחוח בצורתו המדוללת ביותר. זה בעצם מים ואלכוהול עם כמות קטנה מאוד של שמנים ריחניים . הריח שלהם, על העור, הוא קל מאוד, "שקוף" ונעלמת מהר מאוד מן העור. זה בדרך כלל את העוצמה הזולה ביותר  של בושם.

מה ההבדל בין בושם, מי קולון, אפטר-שייב, לבין או-דה טואלט?

אז, את העוצמה של הבושם בוחרים לפי:

  • כמה זמן אתם רוצים את הריח  על העור שלכם?
  • כמה מרוכז וחזק אתם רוצים שהריח שלה יהיה?
  • כמה כסף אתם רוצים להוציא על בושם?

בדרך כלל, אנשים שאוהבים ניחוח מסויים לא קונים רק בושם אחד אלא כמה עוצמות של הבושם האהוב עליהם. הרעיון הוא, כי לאחר אמבטיה או מקלחת, שמים כמויות זעירות מאוד של extraît-de-parfum יקר, בדרך כלל על נקודות הדופק בגוף, מאחורי האוזניים, וכו ' ואז אפשר לשים כמות נדיבה יותר של Eau-de-Parfum . לבסוף, רצוי יכול לשאת בקבוק קטן של או דה טואלט או Eau-de-Cologne כשיוצאים לאירוע ערב מיוחד החוצה, ובאמצע הערב, "לרענן" את הבושם על ידי כמה שפריצים של EDT או EDC.

בבושם האירופי המסורתי בסדר, הבושם יופיע למכירה בכל העוצמות. היום, לעומת זאת, מסיבות שיווקיות, זה נוטה להיות פחות נכון, ולעיתים קרובות בשמים יהיו רק בעוצמות של  Eau-de-Parfum ו EDT . לפעמים רק EDT או EDC יוצעו למכירה.

רוב הבשמים של גברים זמינים רק  בעוצמות של EDT או EDC . עם זאת, בשנים האחרונות, כמה ניחוחות של גברים מוצעים גם ב Eau-de-Parfum ואפילו בExtraât-de-Parfum.

אז … האם אתם צריכים לדעת את כל הדברים האלה? רוב האנשים לא. אבל אם אתם רציניים לגבי הבשמים ורוצה להשתמש בו לפי המסורת הצרפתית הגדולה, אז כן.

מה ההבדל בין בושם, מי קולון, אפטר-שייב, לבין או-דה טואלט?

כתיבת תגובה