מה ההבדל בין מוזלי לגרנולה?

בישראל רווחת הנחה שגויה ש"מוזלי" זה גרנולה עם יוגורט ופירות. זו כמובן טעות.

מה יותר בריא מוזלי או גרנולה?

ההבדל העיקרי בין מוזלי וגרנולה הוא כי בעוד שניהם מורכבים מדגנים, אגוזים, זרעים, פירות יבשים, מוזלי הוא אפוי ודגנים אינם קלוים בעוד גרנולה הדגנים עוברים קלייה עם שמן ו\או ממתיק עד להשגת מרקם פריך‏..

מוזלי ניתן להגיש קר (ספוג בנוזל) או חם (מבושל בנוזל רותח). גרנולה, לעומת זאת, תמיד מוגשת קר, בדרך כלל עם קמצוץ של חלב או על יוגורט, או אפילו היישר מהיד כחטיף.

המסקנה – מוזלי יותר בריא מגרנולה

מה זה מוזלי?

המוזלי הומצא על ידי רופא שוויצרי בסוף 1800, מוזלי עדיין פופולרי מאוד באירופה הרבה יותר מאשר בצפון אמריקה.

מוזלי באופן מסורתי מכינים משיבולת שועל — למרות שניתן גם לעשות עם דגנים אחרים כגון קינואה או דוחן-ושילוב של אגוזים, זרעים, ופירות יבשים. כיוון שהוא לא קלוי, אין צורך בממתיק או שמנים לאגד את החומרים יחד.

מוזלי לא נועד במקור כמזון ארוחת בוקר, אלא כמנה ראשונה הדומה ללחם וחמאה. הוא נצרך כ- Schweizer Znacht (או: ארוחת ערב שוויצרית), אך לא כדגני בוקר.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין קיש לפשטידה? 🥧

ניתן ליהנות ממוזלי במספר דרכים. הוא ספוג לרוב למשך הלילה בחלב קר או נוזל אחר, כמו מיץ תפוחים או מיץ תפוזים, כדי לרכך ולהפוך אותו לרך . אפשרות נוספת היא לבשל אותו כמו דייסת שיבולת שועל, אחרי ששמים אותו בסיר של חלב רותח או מים, ואוכלים את המוזלי חם. ניתן גם ליהנות ממנו פשוט מעורבב ביוגורט-רק שכך שיהיה לו מרקם יותר קשה יותר ללעיסה מאשר גרנולה, בהתחשב בכך שהוא גולמי.

מהי גרנולה?

גרנולה היא מאכל ארוחת בוקר ומזון חטיפים המורכב משיבולת שועל מגולגלת, אגוזי פקאן, דבש או ממתיקים אחרים כגון סוכר חום, ולעתים אורז תופח, הנאפה לרוב עד שהוא פריך, קלוי וחום זהוב.

בתהליך האפייה מערבבים את התערובת כדי לשמור על פריכות הדגנים. לפעמים מוסיפים פירות יבשים, כמו צימוקים ותמרים, וממתקים כמו שוקולד. גרנולה נאכלת לעיתים קרובות בשילוב עם יוגורט, דבש, פירות טריים (כגון בננות, תותים או אוכמניות), חלב או צורות דגנים אחרות. היא משמשת גם כתוספת למאפים שונים, קינוחים או גלידות. גרנולה נלקחת לעיתים על ידי אנשים שמטיילים, יוצרים למחנאות או תרמילאים מכיוון שהיא מזינה, קלת משקל, עשירה בקלוריות וקלה לאחסון. כחטיף, היא משולבת לעיתים קרובות עם סירופ דבש או תירס ודחוס אותו לצורת בר גרנולה שמקל על הנשיאה לארוחות צהריים ארוזות, לטיולים רגליים או לפעילויות חוץ.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין קיש לפשטידה? 🥧

כתיבת תגובה