יוגה לעומת טאי-צ’י – מה ההבדל?

מהי יוגה?

מקור היוגה מהודו. היא מבוססת על נשימה, פעילות גופנית ומדיטציה כדי לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית. 

תרגול יוגה תלוי בדרך כלל בצרכיו של האדם. כיום נהוג להרגיע את המתח ולהופכו לשקט נפשי. הדפוס הרגיל של היוגה כולל עמדות או תנוחות שונות על הרצפה, בישיבה או בעמידה. לעתים קרובות משתמשים בזרועות כדי להחזיק את משקל הגוף, על מנת לפתח כוח. לפעמים זה גורם ללחץ על מפרקי כף היד והכתפיים. ניתן לבצע שינויים כדי להפחית את הלחץ על המפרקים. 

המשמעות של תורת היוגה מקובצת לשלושה חלקים: ההיבט הגופני, ההיבט הנפשי וההיבט הרוחני.

ההיבט הפיזי כולל גמישות ואיזון טוב. עוד התגלה כי יוגה יכולה לסייע בהגברת האנרגיה, בשיפור הנשימה בריאות הדם, בהקלה על כאבים בהגברת החיוניות, לגרום להרזיה ולגרום להרגיש ולהיראות צעירים יותר.

היוגם גם מסייעת לבניית טונוס שרירים, ועוזרת להקל על אסטמה ותסמונת התעלה הקרפלית.

שנית, ההיבט הנפשי כולל הרפיה, במיוחד בטיפול במצבי לחץ, שלוות הנפש, ועוזר לטפח חשיבה חיובית וקבלה עצמית.

ההיבט הרוחני מקדם את המודעות לרגשותיו, גופו וסביבתו. זה מעודד הסתמכות בין הגוף, הנפש והרוח. כאב אינו הסגולה של היוגה.

מה זה טאי-צ’י

הטאי צ’י, ‘אולטימטיבי עליון’, הגיע מסין במהלך שנות 1300. זו אומנות לחימה רכה, שנועדה לאמן את השרירים והמפרקים בשיטה עדינה ונמוכה. זה כרוך בתנוחות או בתנוחות בזמן שעומדים ועושים צעדים. הרגליים משמשות לנשיאת הגוף, בעוד הזרועות נעות באטיות ובחינניות באוויר. היציבה מתמשכת כדי לוודא שהגוף נמצא בתנועה לא משתנה. התנועה צריכה להגיע מהחלק הפנימי של הגוף (הבטן והגב), ולא מהחלק החיצוני (זרועות וכתפיים). טאי צ’י טובה להרפיה ולריכוז. זה יכול לפתח כוח, איזון וגמישות. זה גם עוזר להישאר ללא לחץ, ומגביר סיבולת ואנרגיה. השפעתו הנמוכה מסייעת באיזו המפרקים, והיא טובה לסובלים מדלקת פרקים. טאי צ’י הוא יותר נפש, מאשר פעילות גופנית, עם תנועות עדינות. ניתן לתרגל את זה בכל גיל.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *