מה הבדל בין מhשחוק ללמידה מבוססת משחק?

אם חשבתם להוסיף אלמנטים של משחק לשיעורים שלכם, כנראה שנתקלתם בשני מונחים אלה: משחוק ולמידה מבוססת משחק (GBL). זה אמנם נראה כמו סמנטיקה פשוטה, אבל אין לבלבל בין גישות אלה, אז מה באמת ההבדל?

למידה מבוססת משחק

למידה מבוססת משחק היא אימון המשתמש באלמנטים במשחק כדי ללמד מיומנות ספציפית או להשיג תוצאת למידה ספציפית. זה לוקח את התוכן והיעדים המרכזיים שלך והופך אותו למהנה.

משחוק

Gamification הוא יישום של מכניקת משחק בהקשר שאינו משחק כדי לקדם התנהגות רצויה ולהניע את תוצאות הלמידה. חשוב על נקודות, תגים, לוחות תוצאות ותמריצים.

ההבדל העיקרי בין השניים הוא שילוב מכניקת המשחק עם תכני הלימוד. GBL משלב את השניים במלואם, כך שהמשחק הוא האימון. מצד שני, משחוק משתמש במשחקים ובמרכיבי כפרס להשלמת מודולי הלימוד הקיימים.

יישום למידה מבוססת משחק (GBL)

בסביבת למידה מבוססת משחק, המשתמשים לומדים מושגים חדשים ומתרגלים מיומנויות במסגרת חסרת סיכון. ההתקדמות שלהם במשחק קשורה ישירות להבנתם את הנושא הנלמד. כמה יישומים נפוצים כוללים: הדרכה בשירות לקוחות, סקירת מדיניות, הכשרת חברות, בניית צוותים והדרכת מודעות לצוות.

ל- GBL השפעה משמעותית על שיעורי השימור והזכירה אצל העובדים. המשתמשים עוסקים יותר בנושא, כי זה הופך את הלמידה למהנה. וכאשר שיעורי ההתקשרות עולים, כך גם הזכירה עולה.

GBL מתאים גם להוראת מושגים מורכבים. מכיוון שההדרכה מהנה ומאתגרת, העובדים נשארים עירניים זמן רב יותר. זה מאפשר ללמד מושגים מסובכים יותר. עובדים יכולים גם לתרגל יישום מיומנויות וידע חדשים ללא השלכות בעולם האמיתי. הם מקבלים משוב כדי להודיע ​​להם מה מצבם, מה שעוזר לחדד מיומנויות חדשות לפני שהם מנסים אותם בעולם האמיתי.

אבל ל- GBL יש גם חסרון ראוי לציון. מכיוון שהוא דורש יצירת מודולי הכשרה חדשים, GBL יכול להיות יקר וצורך זמן הכנה רב. זה יכול להוות מכשול משמעותי עבור גופים וחברות מסוימות.

החלת Gamification

Gamification משלבת תוכנת מעורבות עם תוכן קיים כדי להניע עובדים ותלמידים. זה יכול להיות פשוט כמו להוסיף רמות או פסי התקדמות לתוכן הקיים. אבל זה יכול להיות גם מורכב יותר, כמו לתת נקודות לתשובות נכונות ולהציב את העובדים על לוחות הדירוג. כמה יישומים נפוצים כוללים: עלייה למטוס, חדשנות במוצרים, ביטול שגיאות עובדים, שיתופי פעולה ותוכניות בריאות לעובדים.

השימוש העיקרי במשחקיות הוא טיפוח מעורבות. אלמנטים של משחקים נשענים על הצרכים האנושיים לאסוף, להתחרות ולהצליח. הם עוזרים להעיר את העובדים ולהעסיק אותם עם תכני הדרכה פשוטים. Gamification גם מניע עובדים להשלים קורסים נוספים על מנת לנצח את הציונים הגבוהים שלהם, לעלות על טבלת המנהלים או לזכות בפרסים.

יתר על כן, מכיוון שאינך צריך ליצור תוכן חדש, המשחק יכול להיות מהיר וזול לעלות על פלטפורמת הלימודים הקיימת שלך.

עם זאת, משחקיות איננה אסטרטגיה מתאימה לכל סוגי הלימוד. זה מתאים ביותר לתוכן שניתן לשנן או שאינו דורש שינויים התנהגותיים גדולים לעובדים. מכיוון שתוכן האימונים עצמו אינו משחק, הוא אינו מרתק במיוחד. תוכן הדרכה חייב להיות פשוט וקל להבנה. אם לוקח יותר מדי זמן עד שהעובדים מסתיימים, רמות המעורבות שלהם יורדות, והיעילות של אלמנט הגיימיפיקציה דועכת.

בשורה התחתונה

ההחלטה בין למידה מבוססת משחק למוק צריכה להיות מבוססת על המטרות והצרכים של הארגון שלך. יישום של אחת האסטרטגיות ללא התחשבות מדוקדקת יכול לגרום לעובדים להרגיש חסרי מוטיבציה, ואף להוביל לתחלופה גבוהה.

עשו זאת נכון, ותוכלו לצפות במעורבות מוגברת ולעובדים מאושרים יותר. ובאמת, זה יתרון לכולם.

ההבדל העיקרי בין השניים הוא שילוב מכניקת המשחק עם תכני האימון.

תגיות:

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *