מה ההבדל בין ביולוגיה לביוטכנולוגיה?

ההבדל המהותי בין ביולוגיה לביוטכנולוגיה הוא שביולוגיה היא מדע ואילו ביוטכנולוגיה היא תעשייה. באופן ספציפי, הביולוגיה היא ענף המדע העוסק בדברים חיים ואילו הביוטכנולוגיה היא ענף המיישם את הביולוגיה לפיתרון בעיות בעולם האמיתי.

ביוטכנולוג דומה יותר לממציא מאשר למדען. כמובן שממציא צריך להבין הבנה מעמיקה של המדע בכדי לדעת אילו עקרונות מדעיים עשויים להועיל לפתרון בעיה מסוימת.

באופן דומה, על הביוטכנולוג להיות בעל ידע מפורט בביולוגיה, אך בדרך כלל הם לא יתרמו למלאי הידע שלנו על אופן פעולתו של העולם. במקום זאת הם ישתמשו בידע שנרכש בעבר על ידי ביולוגים כדי לפתור בעיה מסוימת. זה לא אומר שביוטכנולוגים לא מבצעים ניסויים. הם עושים זאת, אך הניסויים שלהם נועדו לגלות האם המוצרים שהם מפתחים יעילים לבצע את העבודה שהם תוכננו עבורם, או להבטיח שלא יהיו להם תופעות לוואי בלתי צפויות.

מדענים רבים הם גם ביולוגים וגם ביוטכנולוגים. זה לעתים קרובות המקרה שמדען יעבוד על ההיבטים הבסיסיים של בעיה כלשהי בביולוגיה ובמקביל יעבוד על היישומים הפוטנציאליים של אותו מחקר. זה יכול לקרות כאשר ביוטכנולוגיה צריכה לדעת דבר שמעולם לא נחקר על ידי ביולוגים ועליו לברר זאת בעצמם. לחלופין, ביולוג עשוי להפוך לביוטכנולוגי כאשר תוצאות הניסוי המסוים מצביעות על יישום חדש של המחקר שלהם שלא צפו לפני כן.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין מיוזה ומיטוזה?

תחום הביוטכנולוגיה הוא גדול מכדי להיכנס לכל פרט כאן, אך ישנם אתרים רבים ומעניינים אשר יתנו לכם מושג על סוגיית הבעיות בהן מעורבים ביוטכנולוגיות.

כתיבת תגובה