מה ההבדל בין חוסר של B12 לחוסר של ברזל?

B-12 הוא ויטמין והוא שונה מברזל, שמשמש כמינרל. השוני ביניהם הוא הן בקומפוזיציה והן בתפקוד כחומרי מזון. עם זאת, הם קשורים אחד לשני כיוון שהגוף דורש את שניהם וחוסרשל b-12 או של ברזל עלול לגרום לסיבוכים בריאותיים.

ויטמין B-12

ויטמין B-12 הוא שם נוסף לקובלמין. זהו ויטמין מסיסים במים, שהיחודיות שלו הוא בכך שהגוף יכול לאחסן בכבד לתקופה של עד שש שנים. הגוף דורש ויטמין בי 12 עבור חילוף החומרים, תחזוקת מערכת העצבים וייצור של כדוריות דם אדומות. הוא מופיע באופן טבעי בבשר, עופות, דגים, ביצים, מוצרי חלב ומזון מוכן מועשר. חוסר ב-b-12 הוא לא כל-כך נדיר והרבה צמחונים וטבעונים סובלים ממחסור בו בגלל שהם לא אוכלים מאכלים מהחי, אחרים שסובלים ממחסור ב-b-12 הם אנשים עם אנמיה ממארת, אשר מעכבת את ספיגת הויטמין במעיים. תסמינים של מחסור בb-12 כוללים עקצוץ, קהות, חולשה, חוסר איזון ואנמיה.

ברזל

ברזל הוא מתכת שהגוף דורש לבריאות הדם ובמיוחד עבור מעבר של חמצן ופחמן דו חמצני. המונח המשותף למחסור בברזל הוא אנמיה, דבר הגורם לסיבוכים בריאותיים מסוימים הקשורים לדם. תסמינים של אנמיה כוללים עור חיוור, קוצר נשימה, סחרחורת, צפורניים שבירות, עייפות קיצונית, דופק מהיר, דלקת בפה, חולשה, עצבנות, כאב ראש, חוסר תיאבון ורגלים חסרות מנוחה. המינון המתאים ליום של ברזל הוא 8 מיליגרם ליום ו 10 מיליגרם ליום עבור נשים מניקות.

מחסור בויטמין B-12 ובברזל

אחד הגורמים העיקריים למחסור בברזל הוא אובדן דם. כל דבר שגורם לאובדן דם, ממחזור קשה אצל נשים ועד כיב פפטי, יכול בסופו של דבר לגרום למחסור בברזל. בהינתן שהגוף דורש ויטמין B-12 כדי לייצר כדוריות דם אדומות, מחסור בויטמין B-12 יכול ישירות להוביל למחסור בברזל.

בדרך זו, התחלתה של אנמיה יכולה להיות תוצאה של מחסור ב b-12 ולא מחסור בברזל, למרות שהקשר הוא עקיף. זה יכול לגרום לבלבול בין השניים, למרות שהם שונים לחלוטין.

דרגו את המאמר – ועיזרו לקידומו בגוגל:

תגיות:,

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *