מה ההבדל בין כרוב לבן לכרוב סגול?

בטח תהיתם מה ההבדל עם כרוב סגול לכרוב לבן (האמת שהוא ירוק). ומכיוון שאנו יודעים ששום דבר אינו אקראי באופיו, ההבדל בצבע חייב לומר משהו על כל סוג כרוב, נכון? בואו נגלה ביחד מה ההבדלים בין כרוב אדום ללבן.

מהו כרוב סגול?

כרוב אדום מכונה גם "כרוב סגול" או "כרוב אדום / כחול" לאחר ההכנה. זהו סוג של כרוב בעל עלים אדומים כהים או סגולים. צבעו תלוי ברמת החומציות בקרקע. לכן, אדמה חומצית יותר תתן כרוב אדום, בעל רמות גבוהות יותר של אנתוציאנינים. כרוב עם עלים בצבע סגול הגיע כנראה מאדמה ניטרלית יותר. מנקודת מבט תזונתית, בכרוב אדום יש הרבה ויטמין A, ויטמין C, אשלגן וברזל.

הוא מעובד באביב באדמה מופרית ולחה. הוא נקטף בסתיו והוא נשמר היטב במהלך החורף, גם בלי להפוך אותו לכרוב כבוש. הוא נפוץ מאוד ברוב אירופה, ביבשת אמריקה ובסין.

מהו כרוב לבן?

כרוב לבן (אנחנו מעדיפים לקרוא לו ירוק) הוא סוג של כרוב בעל עלים ירוקים חיוורים. הוא ידוע כבעל כמויות נכבדות של ויטמין K וחומצה פולית. ויטמין K מסייע לדם להתקרש והוא ממלא תפקיד חשוב במינרליזציה של העצם ובצפיפותה.

כשהוא מבושל, הכרוב הירוק הופך למתוק יותר. כמו כן, כרוב ירוק עדיף בכרוב כבוש והוא נשמר טוב יותר במהלך החודשים הקרים.

כרוב אדום מול לבן

אז מה ההבדל בין כרוב אדום ללבן? כצפוי, ההבדל בצבע אכן משתקף בהבדלים התזונתיים בין שני סוגי הכרוב. לכן, הכרוב האדום מלא בנוגדי חמצון, ויטמין A, ויטמין C, אשלגן וברזל. מצד שני, כרוב לבן עשיר בויטמין K ופולאט.

מבחינת הטעם, שניהם טעימים כמעט זהים למעט שהכרוב הירוק הופך למתוק יותר בעת הבישול. הכרוב האדום נשמר טוב יותר מבלי להיות מוחמץ. הוא גם הופך לכחול מעט כשהוא מבושל.

כתיבת תגובה