מה ההבדל בין צמיג רדיאלי וצמיג דיאגונאלי (אלכסוני)?

ההבדל בין צמיג רדיאלי לצמיג אלכסוני (דיאגונאלי) קשור לשכבות החוטים המרכיבים את שדרת הצמיג.

צמיג רדיאלי בנוי מחבלי כבל מרובים המונחים על פני הצמיג. שכבות החוט שוכבות בניצב לכיוון הנסיעה שמתחת הצמיג.

הם נמצאים בניצב לחישוקים של הצמיג על מנת להגביר את יציבותו של המדרך (החלק הצמוד לקרקע). בצמיג רדיאלי ישנה חגורה נוספת על גוף הצמיג, שהם קווים שחוצים את המדרך באלכסון. בצמיגים אלכסוניים, הפסים בצמיגים הם אלכסוניים לכיוון הריצה. שכבות החוט או הגוף בצמיג הצמיג ובקירות הצדדיות מונחות זו על גבי זו.

הבדל עיקרי אחד בין צמיגים אלכסוניים לרדיאליים הוא בגמישות הצמיג. מרבדי החוטים האלכסוניים הופכים את דופן הצמיג של האלכסון לקשיחה למדי, ואילו הצמיגים הרדיאליים גמישים בהרבה על הקירות הצדדיים. הבדל זה הופך את הצמיגים הרדיאליים לאידיאליים ליישומים חקלאיים וצמיגים אלכסוניים הם טובים ביותר לעבודה בשטח קשה יותר, כגון ייעור.

סקירה של כמה מהיתרונות והחסרונות:

צמיגים אלכסוניים – דיאגונאליים

  • דפנות מוצקות: מתאים למשטחים מחוספסים
  • נוחות נסיעה נמוכה יותר בגלל דפנות נוקשות
  • עיוותים וחימום ניכרים במהירויות גבוהות: שכברי חוטים חוצים מייצרים יותר חיכוך

צמיגים רדיאליים

  • שטח מגע גדול יותר עם הקרקע בגלל דופן צדדית גמישה: ביצועי היגוי טובים יותר ומגע דרך
  • היגוי טוב: מתאים מאוד לקרקע רכה
  • נוחות נסיעה גדולה יותר בגלל האגפים הרכים
  • התנגדות גלילה נמוכה: חסכונית באנרגיה
  • ייצור חום נמוך במהירות גבוהה
  • תוחלת חיים ארוכה יותר
  • מחיר רכישה יקר יותר
  • דופן צדדית גמישה פגיעה יותר

תגיות:

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *