מה ההבדל בין רחפן למזל"ט (כטב"מ, כטמ"מ)

אם יש לכן חבר עם רחפן quadcopter, אתם בטוח יודעים את זה, כי הם מתפארים בהם ללא הרף ומספרים לכם את כל הדברים המגניבים שהם יכולים לעשות. לכן זה מבלבל כששומעים את המונח בחדשות שהוחלו על מטוסים צבאיים ישראלים במזרח התיכון, לעתים קרובות עם ראשי התיבות מל"ט (מטוס ללא טיס) או מזל"ט (מטוס זעיר ללא טיס) או כטב"מ (כלי טיס בלתי מאוייש) או החידוש כטמ"מ (כלי טיס מאוייש מרחוק).

כדי שלא נהיה עב"מ – נעבור על ההבדלים בין שני מונחים אלה ומדוע יש כל כך הרבה בלבול כשנדון במטוסים המופעלים מרחוק.

האם רחפן זהה למזל"ט?


זו שאלה קשה מכיוון שהמונח "מזל"ט" אינו מוגדר בבירור והוא מתואר באופן רחב מדי. במובן הכללי, שני המוצרים האלה זהים, אך משתמשים במונחים בדרכים שונות. באופן כללי, רחפן הוא כל כלי טיס שאין בו טייס, בין אם הוא מופעל על ידי תוכנה או על ידי טייס מרוחק. המונח מל"ט מתייחס בדרך כלל לכל מטוס צבאי המופעל ללא טייס שניתן לעשות בו שימוש חוזר. זה גם הופך אותם לרחפנים, מכיוון שאין להם טייסים משולבים. אנשים ישתמשו במילה "רחפנים" להתייחסות הן למטובים של חובבנים והן למטוסים צבאיים, אך אם מישהו אומר "מל"ט", הם כנראה מתייחסים למטוס צבאי ולא לרחפנים אישיים כמו אלה של DJI.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין מרגמה, רקטה, טיל ורימון יד?

עם זאת, חובבים רבים הרצינים ברמת המטוס המרוחק האישי שלהם עשויים להשתמש במונח מזל"ט, כך שאם אינך יודע על מי מדבר, תצטרך רק לשאול.

כתיבת תגובה