מה ההבדל בין ADD ל ADHD?

מה ההבדל בין ADD ל ADHD?
5 (100%) 1 הצבעות

האם הילד שלכם חולם בבית ספר, האם הוא מוטרד בקלות כשהוא עושה שיעורי בית או מטלות? אולי הוא מעט חסר סבלנות או חולמני בלימודים (בינינו, לא הכל הכי מעניין בחומר הלימוד). אבל ניתן גם לתהות האם יש לו הפרעת קשב וריכוז/היפראקטיביות (ADHD). או האם זה הפרעת קשב וריכוז (ADD)?

האם יש הבדל בין הפרעות קשב וריכוז להיפראקטיביות?

איך יודעים האם לילד יש הפרעת קשב וריכוז/היפראקטיביות (ADHD). או האם זה הפרעת קשב וריכוז (ADD)?

אנשים רבים משתמשים בביטויים האלה כדי להביע את אותו הדבר-וזה לפעמים נכון. . אבל לא תמיד.

ADD הוא סוג של ADHD שאינה כרוכה בתנועה קבועה ובעצבנות.. אבל זה הבחנה מטושטשת . הבלבול התחיל ב1994 זה כאשר הרופאים החליטו כל הצורות של הפרעת קשב וריכוז ייקראו “הפרעת קשב/היפראקטיביות” גם אם האדם לא היה היפראקטיבי.

חשוב לדעת איזה מבין המונחים מתאים למקרה הפרטי שלהם וזה תלוי בתסמינים ובאבחון הספציפיים של ילדכם. חשוב לדבר עם מאבחן מנוסה כדי לוודא שהילד שלך יקבל את האבחנה הנכונה.

חולם בהקיץ או חסר מנוחה?

הפרעת קשב וריכוז היא. הפרעה בפעילות המוח שיכולה להפריע לפעילות היומיומית של ילדך בבית ובבית הספר.

ילדים שיש להם את זה מתקשים לשים לב ולשלוט בהתנהגות שלהם, ולפעמים הם היפראקטיבים.

לפני שאתם מאבחנים את הילדים שלכים, כדאי שתציינו את את הסימפטומים של ילדך. ה-CDC שהיא רשות הבריאות האמריקאית, מציעה רשימת של סוגי הפרעות קשב וריכוז עבור ילדים שעשויים לסייע לך לעקוב אחריהם.

רשימת סוגי הפרעות הקשב

  • חוסר תשומת לב, קשב וריכוז : כולל חוסר ארגון, בעיות בסיום פעילות ומשימות, חלימה בהקיץ תמידית, וחוסר תשומה לב כאשר מדברים אל הילד ישירות.
  • אימפולסיביות: כולל החלטות בלהט הרגע מבלי לחשוב על הסיכוי לפגיעה או להשפעות ארוכות-טווח. הילד מתנהגת מהר כדי לקבל פרס מיידי. הוא עשוי להפריע באופן קבוע למורים, לחברים ולמשפחה.
  • היפראקטיביות: הילד כל הזמן מתפתל, מתנועע, מהקיש, מדבר ונמצא בתנועה מתמדת, במיוחד במקרים שבהם זה לא הולם.


אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש בארצות הברית משתמשים במדריך האבחוני והסטטיסטי של הפרעות נפשיות (DSM) כדי לאבחן את כל התנאים הפסיכיאטריים, כולל ADHD. הגירסה העדכנית ביותר מחלקת אותה לשלושה סוגים:

  • ADHD כאשר המאפיין העיקרי שהילד לא קשוב (מה שהיה נקרא ADD)
  • ADHD כאשר המאפיין העיקרי הוא היפראקטיביות-אימפולסיביות
  • ADHD משולב של חוסר קשר עם היפראקטיביות ואימפולסיביות

האבחנה של ילדך תהיה תלויה בסימפטומים הספציפיים שלו.

מה המשמעות של ADHD כאשר המאפיין העיקרי שהילד לא קשוב (ADD)?

ילדים עם מצב כזה. אינם היפראקטיבים ואין להם רמת אנרגיה גבוהה כפי שנראית בילדים עם הפרעת ADHD למעשה, ילדים עם ADD נראים ביישנים או “בעולמם שלהם.”

ADD מאובחן אצל ילדים מתחת לגיל 16 במידה ויש להם 6 או יותר מהסימפטומים של חוסר תשומת לב (5 או יותר עבור בני נוער ומבוגרים) במשך של לפחות 6 חודשים רצופים, אבל אין להם סימנים של היפראקטיביות/אימפולסיביות.

התסמינים כוללים:

  • מתקשה לשים לב (מוסח בקלות)
  • לא אוהב או נמנע משימות מנטליות ארוכות (כגון שיעורי בית)
  • בעיות להתמיד במשימה במהלך בית הספר, בבית, או אפילו תוך כדי משחק
  • לא מאורגן ונראה שכחן
  • לא נראה שהוא מקשיב כאשר מדברים אליו ישירות
  • לא נותן תשומת לב לפרטים
  • מאבד דברים לעיתים קרובות
  • עושה טעויות לא זהירות
  • נאבק כאשר נידרש לבצע הוראות


ילדים עם תת סוג זה של ADHD יכול להיות לא מאובחנים כי הסימפטומים עשויים להיות מקוטלגים כחולמים בהקיץ.

ADHD כאשר המאפיין העיקרי הוא היפראקטיביות-אימפולסיביות

לילדים עם סוג זה של ADHD יש טונות של אנרגיה והם כל הזמן נעים באופן שגורם לבעיות. הסוג הזה של ADHD מאובחן אם ילד מתחת לגיל 16 יש 6 או יותר סימפטומים (5 או יותר עבור בני נוער מבוגרים) היפראקטיבי/אימפולסיבי שנמשכים לפחות 6 חודשים . סוג זה של ADHD “מורגש” יותר מהסוג הפחות קשוב.

התסמינים כוללים:

  • לפלוט תשובות לפני שהשאלה תסתיים
  • מפריע כל הזמן לאחרים
  • בעיות בהמתנה לתורו
  • מדבר יותר מדי
  • עצבנות, הקשה של חפצים והתפתלות
  • “מתעורר” כאשר זה לא מתאים (כגון כאשר המורה מדבר או באמצע ארוחת הערב)
  • ריצה או טיפוס במצבים לא הולמים
  • אין אפשרות להפעול בשקט

מה עושים עם ADHD?

אין מה לפחד, למרות התדמית, אם מנהלים את זה נכון, ADHD יכול להיות החבר שלכם לחיים, נכס מרכזי בחיים שלכם.

אנשים עם ADD הם בדרך כלל הם יצירתיים, אינטואיטיבים, מקוריים, מלאי אנרגיה חיובית. הם נוטים להיות בעלי מחשה עצמאית והם עיקביים למטרה עד לנקודה של להיות עקשניים. הם בדרך כלל רגישים למדי, אבל לעתים קרובות הם מכסים את זה עם סוג של אומץ.

הם בדרך כלל משתפים בלב רחב ונדיבים. לעיתים קרובות יש להם כריזמה או משהו מיוחד, ניצוץ בעין, חוש הומור או יכולת לעורר השראה באחרים. עם סוג ההדרכה הנכון, האנשים האלה יכולים להיות מצליחים מאוד בחייהם.

מהן התכונות השליליות הקשורות ל-ADHD?

לאנשים עם ADHD בדרך כלל יש בעיה לשים לב וךהתמקד, במיוחד כאשר הם לא מעוניינים. מצד שני, הם יכולים. להיות סופר-ממוקדים לפעמים הם גם יכולים להיות אימפולסיבי ולפעמים היפראקטיבי ומשושבים. יכולה להיות להם בעיה לארגן את סדר העדיפויות שלהם, ניהול זמן, והשלמת המשימות. הם יכולים להיות מודעים להשפעה שיש לזה על אחרים, ולכן הם יכולים להיות מגושמים חברתית או לא הולמים. הם יכולים להיות שכחניים, בלתי עקביים, ולעתים קרובות מאחרים כרונית. יש להם בעיות בתכנון.. החדשות הטובות הן שהטיפול יכול להיות או לתקן את כל זה, כך שהתכונות החיוביות יכולות לנהל את היום.

מה צריך לעשות עם הטיפול ב-ADHD?

הטיפול צריך להתחיל בחינוך. המטופל צריך ללמוד מה זה ADD ומה זה לא. צריך להבין את ADHD מספיק טוב כדי לחבק אותו, ולהבין כי בזמן שהוא יכול להחזיק אותך בחזרה עכשיו, בזמן, עם העזרה הנכונה, זה יכול להניע אותך להגשמת חלומותיך. צריך להבין איזו תכונה חיובית ADHD יכולה להיות בחיים שלך.

ברגע שלומדים על ADHD-התוצאות החיוביות והתשלילים שלה-אז אתה מגיע לעבודה, עם מדריך טוב, מטפל מסוג כלשהו שמבין ADHD ולוקח גישה מבוססת כוח, כדי לשנות את מה שהוא בחייך שגורם לך בעיות. בדרך כלל צריך לעבוד עם מאמן כדי להיות מאורגן יותר.

צריך לעבור ללוח זמנים קבוע, לישון ולבנות שגרה לתוך החיים שלך. לשקול את ההיבטים התזונתיים של הטיפול. לשקול מראש את העבודה או את המצב בבית הספר לאור הפרעת קשב וריכוז. שינויים מבניים שונים בחיים שלך יכולים לעשות הבדל גדול: מערכת תיוק הנכון, את התוכנית הארגונית הנכוני, לוח הזמנים הנכון היומי.

בנוסף, סביר להניח שתרצה לדבר עם המטפל שלך על חיי המשפחה שלך. אם אתה ילד, טיפול משפחתי יעזור. אם אתה מבוגר, טיפול זוגי יכול לעשות הבדל גדול.

מעבר לחינוך, אימון וטיפול, חשוב לתכנן תוכנית לפיתוח הכשרון והאינטרסים שלך. . זה ייקח זמן, אבל זה המפתח אתה בונה חיים לא על חולשות שתיקנת, אבל על כשרונות שפיתחת. כמובן, תיקון חולשות יכול לעזור לך לפתח כשרונות שלך, כך שני ללכת יד ביד.

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *