סיטונאי לעומת קימעונאי – מה ההבדל?

מה ההבדל בין סיטונאי לעומת קמעונאות?

ההבדל העיקרי בין סיטונאי וקמעונאי הוא שהראשון הוא מודל עסקי לעסקים והשני מודל עסקי לצרכן.

במודל סיטונאי, אינך מוכר מוצרים ישירות לצרכנים. במקום זאת, אתה משיג מוצרים ממפיץ ומוכר מוצרים לעסק של צד שלישי, בדרך כלל בכמויות גדולות. צד שלישי זה הוא לעתים קרובות עסק קמעונאי (כמו רמי-לוי) שמוכר לציבור הקונים. אבל, זה יכול להיות גם מפיץ קמעונאי (עסק שמפיץ מוצרים לרמי לוי, למשל).

לבסוף, חלק מהסיטונאים מוכרים לסיטונאים אחרים. עסקים סיטונאיים יכולים להסתובב כמעט בכל סוג של מוצר עמיד או לא עמיד. מוצרים עמידים כוללים ריהוט ואילו מוצרים שאינם עמידים כוללים מצרכים.

במודל קמעונאי, אתה משיג מוצרים ממפיץ ומוכר מוצרים ישירות לצרכנים. חנויות כלבו כמו פוקס או סטימצקי הן דוגמאות לקמעונאים. חלק מהעסקים הקמעונאיים מוכרים מוצרים ממותגים משלהם.

אחרים מוכרים מוצרים ממותגי צד ג ‘. ובכל זאת, אחרים מוכרים שילוב של מוצריהם ומוצרים ממותגים של צד שלישי.

מפיץ לעומת סיטונאי ומפיץ לעומת קמעונאי?

מפיץ יכול לספק מוצרים או לקבל מוצרים מסיטונאי. סיטונאים משיגים את המלאי שהם צריכים למכור לצד שלישי על ידי קניית מוצרים בשיעור מוזל ממפיץ. אבל הם יכולים גם למכור מוצרים לאחר שהם רוכשים אותם למפיץ קמעונאי להפצה לעסק קמעונאי.

מצד שני, היחסים בין מפיץ לקמעונאי הם תמיד ספק ללקוח. המפיץ מספק מוצרים לקמעונאי שמוכר אותם לצרכן.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *