תחליף לחמאה – מה ההבדל בין התחליפים השונים?

חמאה היא מרכיב פופולרי למריחה ואפייה אבל אנשים מסוימים מעדיפים בכל זאת להימנע ממנה מסיבות שונות.

אז ניתן ליהנות ממאכלים בשפע של דרכים ללא צורך בחמאה.

מאמר זה בוחן מרכיבים שונים שניתן להשתמש בהם כחלופות לחמאה.

מדוע ייתכן שתצטרך להחליף חמאה? ישנן כמה סיבות מדוע ייתכן שתצטרך למצוא תחליף לחמאה בתזונה שלך.

  • אלרגיה לחלב – בעוד שהחמאה דלה מאוד בחלבון, היא עדיין מכילה כמות קטנה של קזאין חלבון, שיכולה להיות אלרגנית. אם יש לך אלרגיה לחלב, חשוב להיזהר מצריכת החמאה שלך. יתכן שתצטרך להימנע מכך לחלוטין אם האלרגיה שלך חמורה.
  • אי סבילות ללקטוז – אנשים עם אי סבילות ללקטוז נוטים לסבול את הכמויות הקטנות של לקטוז בחמאה ללא תגובות שליליות, עם זאת, חלקם רגישים יותר ללקטוז מאחרים ועשויים להימנע מחמאה מסיבה זו.
  • סיבות בריאותיות יש אנשים שנמנעים מחמאה מכיוון שהיא עשירה בשומן רווי. צריכה גבוהה של שומן רווי נקשרה לסיכון מוגבר למחלות לב, אם כי הראיות מעורבות, מחקרים מסוימים מצביעים על כך שהשומנים הרווים בחמאה עשויים להעלות את הכולסטרול יותר מאשר השומנים הרווים במוצרי חלב אחרים כמו שמנת. יתרה מכך, מכיוון שחמאה עשירה בשומן, היא עשירה בקלוריות. אם אתה רוצה להפחית את צריכת הקלוריות שלך, כדאי לך לקצץ בחמאה. אחרים בוחרים להגביל את צריכת החמאה שלהם מכיוון שהיא אינה מזינה במיוחד בהשוואה למספר הקלוריות הגבוה שלה למנה.

המטרה של חמאה באפייה

חמאה משמשת באפייה כחומר תפיחה, כלומר היא מכניסה אוויר למאפים והופך אותם לקלים ורכים.

בנוסף, הוא תורם למרקם הלחש והלח של מאפים, כמו גם לטעמם העשיר והטעים.

ללא מאפיינים אלה, מאפים עשויים להיות שטוחים, יבשים וחסרי טעם.

ובכל זאת, שפע של חלופות חמאה טעימות יכולות לשרת את אותן מטרות באפייה.

שומנים ושמנים שיכולים להחליף חמאה באפייה
לשומנים ולשמנים הבאים יש תכונות הדומות לחמאה, מה שהופך אותם לתחליפים נהדרים.

גהי כתחליף לחמאה

גהי הוא סוג של חמאה מובהרת עם טעם ארומטי ואגוזי. היא כמעט לא מכילה שום קזאין או לקטוז ולכן היא בחירה בטוחה יותר עבור אנשים עם אלרגיה לחלב או אי סבילות ללקטוז. באפייה בה אנו רוצים טעם חזק וחמאתי, היא יכולה להחליף חמאה ביחס של 1: 1.

החלפת גהי לחמאה עובדת בצורה הטובה ביותר עם פריטים שנאפים בטמפרטורות גבוהות ומוגשים חמימים, כמו לחמים ועוגיות.

עם זאת, מכיוון שהגהי מספק יותר לחות מאשר חמאה, ייתכן שיהיה עליך לשנות את כמות הנוזלים והקמח במתכונים שלך.

שמן קוקוס

שמן קוקוס יכול להחליף חמאה באפייה ביחס של 1: 1, אם כי הוא עשוי לשנות מעט את הטעם, כאשר סוגים מסוימים של שמן קוקוס משפיעים על הטעם יותר מאחרים.

שמן קוקוס לא מזוקק נוטה לטעום יותר כמו קוקוס מאשר זנים מזוקקים. זה עובד מצוין למתכונים שדורשים טעמי שוקולד טרופיים או עשירים.

אם קוקוס אינו הטעם אותו חיפשתם, תוכלו להשתמש במותג מעודן יותר של שמן קוקוס או בתחליף אחר.

שמן זית

ברוב המתכונים ניתן להחליף שמן זית בחמאה ביחס 3: 4 לפי נפח.

לדוגמא, אם המתכון דורש כוס אחת (225 גרם) חמאה, תוכלו להחליף אותה ב -3 / 4 כוסות (180 מ”ל) שמן זית.

מכיוון ששמן זית הוא נוזל, זה לא תחליף ראוי לחמאה במתכונים שזקוקים לשומן להישאר מוצק או שדורשים הרבה קרם.

טעמו החזק של שמן הזית עובד היטב במתכונים בעלי איכות פירותית, אגוזית או מלוחה, כמו לחם דלעת או מאפינס.

תחליפים אחרים לחמאה באפייה

מרבית המזונות המפורטים להלן יכולים לתפקד כחמאה במתכונים ביחס של 1: 1.

עם זאת, לרבים יש תכולת מים גבוהה יותר מחמאה, מה שעשוי להגביר את הלחות של המאפים.

כדי לשמור על המרקם והרגשת הפה של המתכון המקורי, כדאי להפחית בכמויות הנוזלים האחרים במתכון. הוספת קמח נוסף יכולה גם לעזור.

החלפת חמאה במזונות היא לעתים קרובות עניין של ניסוי וטעייה. זה עשוי לעבוד טוב בחלק מהמתכונים אך לא באחרים.

זה נכון במיוחד כשמדובר בטעם. לתחליפי חמאה רבים יש טעמים ייחודיים שעשויים לעבוד או לא, תלוי איזה טעם אתם מחפשים.

באופן כללי, המאכלים הבאים עובדים הכי טוב כתחליף להחמאה בעוגות, מאפינס, עוגיות, בראוניז ולחמים מהירים:

  • רסק תפוחים. תפוחים מפחיתים משמעותית את תכולת הקלוריות והשומן במאפים. עם זאת, זה אכן מוסיף מתיקות, לכן כדאי להפחית את כמות הסוכר במתכונים.
  • אבוקדו. אבוקדו מוסיף למתכונים שלך חומרים מזינים ושומנים בריאים. השתמש בחומרים כהים כמו שוקולד כדי לכסות את הגוון הירוק שעלול לנבוע משימוש באבוקדו.
  • בננות מעוכות. שימוש בבננות מרוסקות מספק חומרים מזינים נוספים ומפחית את תכולת הקלוריות והשומן. הוסיפו בננה לבלילות באטיות, עד שתגיעו לעקביות הרצויה.
  • יוגורט יווני. אם חלב אינו נושא, שימוש ביוגורט יווני מוסיף חלבון למתכונים שלך ומחליף מתיקות בטעם דביק. יוגורט מלא שומן הוא הטוב ביותר לשמירה על מוצרי מאפה קרמים ורכים.
  • חמאת אגוזים. חמאת אגוזים מחדירה מאפים עם טעם אגוזי ונוטים להפוך אותם לצפופים יותר וכבדים. ובכל זאת, יש לזכור שהם עשירים בשומן וקלוריות.
  • פירה דלעת. זהו תחליף חמאה עשיר בחומרים מזינים. השתמשו 3/4 מכמות מחית הדלעת כשאתם מחליפים חמאה.

תחליפים לחמאה כממרח

חמאה משמשת כממרח ללחם, קרקרים ופריטי מזון אחרים.

אם אתה לא אוכל חמאה, אתה עדיין יכול ליהנות מממרחים על המזונות שלך.

במאכלים הבאים יש עקביות אידיאלית לממרחים, בנוסף להיותם טעימים ומזינים:

  • שמן זית – . שלב מעט שמן זית עם בזיליקום ופלפל לקבלת ממרח נמרץ.
  • חמאת אגוזים – ניתן למרוח חמאת בוטנים ושקדים בקלות על טוסטים או קרקרים.
  • גבינה – נסה גבינת קוטג ‘, גבינת שמנת או ריקוטה – אם אתה יכול לסבול חלב.
  • אבוקדו – מורחים קלות כף או שתיים של אבוקדו בשל על טוסט
  • חומוס. חומוס עובד נהדר למריחה וטבילה.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *