מה ההבדל בין סמוראי לנינג'ה?

ההבדלים בין נינג'ה לסמוראי

אחד ההבדלים העיקריים בין הסמוראים והנינג'ה הוא מי הם בדיוק. סמוראים היו לוחמים שהיו שייכים למעמדות האצילים של החברה היפנית העתיקה. מצד שני, נינג'ות היו לרוב שכירי חרב, מרגלים ומתנקשים, ולעיתים קרובות היו שייכים לשכבות הנמוכות של החברה היפנית העתיקה.

זו הסיבה להבדל השני בין הסמוראים והנינג'ה. בגלל העובדה שהם חלק מהאצולה, לוחמים סמוראים מתוארים לעיתים קרובות כשהם לבושים בקימונו מלא , (kim-oh-nose) שהוא הלבוש המסורתי של היפנים הקדומים. (זה בעצם נראה כמו שמלה, אין עבירה על מי שלובש קימונו …)

נינג'ות לבושים לרוב בבגדים צמודים יחסית ונוטים להיות לבושים במלואם, כשרק עיניהם מופיעות. כמו כן, תלבושות של לוחמי סמוראים צבעוניים ועליהם סמלים ותמונות, ואילו תלבושות הנינג'ה לרוב בצבע שחור. הבדל עיקרי נוסף בין הסמוראים והנינג'ה הוא האופן בו הם נלחמים.

הסמוראים מונחים על ידי קוד אתי קדום המכונה בושידו. (boo-shee-daw) אם כן, הם דואגים להיצמד לחוקים מסוימים גם בזמן שהם נמצאים בקרב. לעומת זאת, נינג'ות אינם עוקבים אחר שום קוד אתי כאשר הן נלחמים, ולכן סגנון הלחימה שלהן נחשב לא שגרתי. למעשה, הדרך בה נינג'ות נלחמים היא ההפך הגמור מסמוראים. למשל, סמוראים מוצאים את זה מכובד יותר להילחם פנים אל פנים. נינג'ות מתמחים במארב, ריגול, חבלה, הסתננות והתנקשות. זו הסיבה שהנינג'ות משתמשים במגוון כלי נשק שונים שסמוראים אינם משתמשים בהן כמו כוכבי הנינג'ה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין סינים, יפנים וקוריאנים? (במראה החיצוני) 👲

לבסוף, יש את ההבדל במי הם נלחמים. סמוראים הם לרוב לוחמים ששירתו את הקיסר בתקופה שהפיאודליזם היה צורת השלטון ביפן. סמוראי עבד לעתים קרובות עד הסוף בלי לבקש שכר טרחה. הנינג'ות משרתים פחות או יותר כל מי וכל מי שהיה מוכן לשלם את מחירם. בימינו המודרניים הם נחשבים לחמושים שכירים ומתנקשים שכישורי הלחימה שלהם משמשים להריגת יריבים.

בעוד שסמוראים יפניים וגם נינג'ות עשויים להיראות דומים, ההבדלים ביניהם הם גדולים. שניהם היו בשימוש נרחב בהיסטוריה היפנית, אך מסיבות שונות לחלוטין. אולם באופן מוזר הן ההיסטוריה של הסמוראים והן של הנינג'ה מגיעים מסיפור היסטורי אחד.

גבר, הנסיך יאמטו, התחפש לאישה והצליח לשכנע שני גברים להרפות. ברגע שהיה להם נוח, ימאטו רצח את שני הגברים בחרב. (לא נפרט כאן …) בעוד שההגדרה של נינג'ה או סמוראי אינה כוללת את התחפושת הנשית, שניהם מכירים בפעולותיו של הנסיך יאמאטו כתחילת דרכי הלוחם שלהם.

לוחם סמוראי הוא ממעמד עילית שפותח בצבא היפני בסביבות 794 לפני הספירה. גברים אלה נצפו מעל לכל לוחמים אחרים בתרבות היפנית. יתכן שחלק מההשקפה הזו הייתה הדבקות בסמוראים בקוד כבוד גבוה המכונה בושידו, או העובדה שהנאמנות שלהם הייתה לאדונם, בדרך כלל פקיד ממשלתי גבוה. הסמוראים שונים מהנינג'ה מכיוון שהנינג'ה היא שכיר חרב ממעמד נמוך, הנראה בהיסטוריה כבר במאה ה -15. הנינג'ות גם לא נחשבו כלוחם ממעמד גבוה, אלא מגייס מעמד נמוך שילם עבור קיומם השקט על ידי כל מי שיכול היה להעסיק אותם. גם הסמוראים וגם הנינג'ה היו מומחים עם כלי נשק יפניים שונים. הסמוראים היו מיומנים בשימוש בחנית, קשת וחצים, והחרב על שם הלוחמים האלה, חרב הסמוראים. זה היה ידוע כי סמוראים שימשו לקרב ידיים יעילים ולוחמים בידיים עם כל נשק זמין. הנינג'ה לעומת זאת השתמש בצורת התקפה שונה. בזמן שלנינג'ות היה כלי נשק להתקפותיהם, כוכב הנינג'ה, הם לא נשלחו לידיים לקרב ידיים. הם מילאו את תפקידם בסתר, והיו ידועים יותר בכך שהם התגנבו למישהו להתנקשות בהפתעה, או שהיו להם כישורי ריגול נהדרים.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין אנימה לבין מנגה?

מטבע הדברים, מכיוון שללוחמים היו משימות שונות ושיטות שונות לביצוע המשימות הללו, גם לבושם היה שונה. סמוראי, כלוחם ממעמד גבוה, לבש חליפות שריון בגוף מלא. חליפות אלה היו עשויות מלוחות מתכת הקשורות ברצועות עור או משי וכיסו את רגליהן, זרועותיהן ופלג גוף עליון. הייתה להם גם קסדת מתכת. מכיוון שהנינג'ה נועדה להישמר בסוד, גברים אלה התלבשו אחרת, היו בעלי נשק שונה והיו ממעמדות שונים.

מחשבה 1 על “מה ההבדל בין סמוראי לנינג'ה?”

כתיבת תגובה