מה ההבדל בין אטריות (נודלס) לפסטה? 🍝

ההבדלים בין פסטה לנודלס

אטריות (נודלס) ופסטה הן מקורות עשירים של פחמימות. על פי הסטנדרטים שפורסמו על ידי אגודת הפסטה הלאומית, אטריות חייבות להכיל לפחות 5.5% ביצים מוצקים ממשקל שלהן כדי להחשה אטריות – לכן קוראים להן לפעמים אטריות ביצים.

ניתן להוסיף נודלס למרק ולתבשילי קדירה בעוד שפסטה יכולה להיות ארוחה מלאה עם תוספת של כמה ירקות. לפי החוק האיטלקי, ניתן לעשות פסטה רק עם חיטה דורום.

באטריות ופסטה יש פחמימות מורכבות כך שהן משחררים אנרגיה על פני תקופה ארוכה של זמן במקום דחיפה פתאומית. זו הסיבה שרצי מרתון אוכלים לעתים קרובות קערה של אטריות או פסטה בלילה לפני המרוץ.

צורות של פסטה ואטריות

אטריות קיימות בצורות רבות אבל ניתן למצוא אוצן בדרך כלל בצורות של מוט דק. פסטה קיימת גם בצורות רבות עם שמות ספציפיים, כמו ספגטי ומקרוני לצורות מוט דק, יש פסטות בצורה של צינורות, צילינדרים; או לזניה לסדינים ופוזילי לברגים וכו ‘. ניוקי וספאצלה נחשבים גם הם לפסטות אפילו שהם לא עשויים מקמח דורום.

סוגי אטריות ופסטה

אטריות מסווגות על בסיס המרכיב העיקרי המשמש לייצורן. כך יש לך אטריות שעשויות חיטה, אורז, תפוחי אדמה, כוסמת, וכו ‘. הפסטה באה בעיקר בשתי אופנים: טריה ויבשה. פסטה יבשה נעשה ללא ביצים וניתן לאחסן אותה במשך שנתיים, בעוד שפסטה טרייה נעשה עם ביצים וניתן לאחסן אותה במקרר במשך כמה ימים.

דרגו את המאמר – ועיזרו לקידומו בגוגל:

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *