מה ההבדל בין ספגטי לפסטה? איך קוראים לכל סוג של פסטה?

מה ההבדל בין מקרוני ופסטה?

פסטה היא למעשה הבצק שנעשה מקמח חיטה ומים, לפעמים מעורבב עם ביצים, אבל זו רק נקודת ההתחלה. מהבצק ניתן לעשות  צורות שונות רבות.

איך נראה מקרוני?

מקרוני הוא פסטה יבשה בצורת צינורות צרים. הבצק נעשה מחיטת דורום. מקרוני הוא בדרך כלל חתוך לאורכים קצרים; מקרוני הוא קצר ועבה עם צורת צינור (גליל למעשה) המקרוני מעוקל ויש שמכנים אותו "מקרוני מרפק". יש מכונות ביתיות שיכולות להכין צורות מקרוני, אבל כמו רוב הפסטה, מקרוני נעשה בדרך כלל מסחרית במפעלים בקנה מידה גדול.

מקרוני

איך נראה פנה?

פנה הוא סוג של פסטה עם חלקים בצורת גליל , קצות הפסטה חתוכים בזווית. פנה היא צורת הרבים של המילה האיטלקית Penna (שפירושה נוצה אך גם עט). פנה מבושלת באופן מסורתי אל דנטה וצורתה הופכת אותה מותאמת במיוחד לרטבים, כגון פסטו, מרינרה או ארביאטה.

פנה

איך נראה פוזילי?

אחת הצורות הפופולריות ביותר של פסטה מנאפולי. פוזילי מתפתל היטב כמו חולץ פקקים. הצורה הספירלית יוצרת טונות של פינות מעולות לרטבי גבינה עשירים וקרמיים. את הפוזילי ניתן להגיש עם כל סוג של רוטב. ובגלל הצפיפות שלהם, פוזילי שומר על נשיכה מהנה, כלומר, לא מקבל את את המרקם הרך כאשר הוא אפוי או צונן לסלט פסטה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין אטריות (נודלס) לפסטה? 🍝

אחת המנות הקלאסיות היא פוזילי ברוטב עגבניות עם חציל קלוי ונגיעות של ריקוטה טרייה. פוזילי הם מגוון של פסטות שנראות כמו  חולץ פקקים או סליל צורות. המילה פוזילי כנראה מגיעה מהמילה מfuso, שהיא "ציר" באיטלקית. כנראה כיוון שבאופן מסורתי הבצק "מסובב" על ידי לחיצה וגלגול של מוט קטן על רצועות דקות של פסטה מה שיוצר צורה של חולץ פקקים.

פוזילי

איך נראית פסטה פרפרלה Farfalle?

Farfalle הם סוג של פסטה/אטריות המכונה בדרך כלל פסטה פפיון או פסטה פרפר. השם נגזר מהמילה האיטלקית farfalle שמשמעותה פרפר. בעיר האיטלקית מודנה, farfalle ידועים בשם strichetti. וריאציה גדולה יותר של farfalle ידועה כfarfalloni, בעוד שהגירסה הממוזערת נקראת farfalline

Farfalle Pasta.JPG

איך נראה ספגטי?

ספגטי הוא פסטה ארוכה, דקה, מוצקה וגלילית. Spaghettoni היא צורה עבה יותר של ספגטי, בעוד שcapellini הוא ספגטי דק מאוד. זוהי מנת הדגל של מטבח איטלקי מסורתי. כמו פסטה אחרת, ספגטי עשוי מחיטה ומים ולעיתים מועשר בויטמינים ומינרלים

ספגטי

איך נראה לינגוויני?

לינגוויני הוא סוג של פסטה דומה לפטוצ'יני ולטגליטלה אבל הוא מגיע בסליל אליפטי במקום שטוח. הרוחב שלו הוא  כ4 מילימטר, שזה רחב יותר מאשר ספגטי, אבל לא רחב כמו פטוצ'יני. השם לינגוויני פירושו "לשונות קטנים" באיטלקית.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין ראגו לבולונז?
לינגוויני

איך נראה ריגטוני?

Rigatoni הן צורה של פסטה בצורת צינור באורכים ובקטרים שונים שמקורם באיטליה. הם גדולים יותר מאשר פנה וזיטי, ולפעמים מעוקלים מעט, אם כי בשום אופן לא מעוקל כמו "מקרוני מרפק".

מה ההבדל בין ספגטי לפסטה? איך קוראים לכל סוג של פסטה?

כתיבת תגובה