ההבדלים בין אופני הרים לאופני כביש

אופני הרים ואופני כביש שונים למדי ומיועדים למטרות שונות. יש הבדלים ברורים כמו גלגלים, מסגרות וכידון, אבל גם הרבה פרטים שלא נראים ברורים בהתחלה. אופני הרים ואופני כביש משרתים מטרות אחרות לגמרי.

מה ההבדל בין אופני הרים לאופני כביש?

ההבדל העיקרי הוא מהירות וסיבולת. אופני כביש מיועדים לרכיבה למרחקים ארוכים יותר במהירויות גבוהות יותר, אופני הרים או שטח נועדו לרכוב על שטח והם פחות מתאימים למרחקים ארוכים. לשניהם סוגים שונים של ציוד וחלקים המיועדים למטרות שונות.

ביצועים ומטרה

אופני הרים מיועדים לשימוש שטח (שבילים, מסלולים, עפר, שלג) ואינם מתפקדים היטב ברחובות ומדרכות. אתה יכול, עם זאת, להחליף את הצמיגים ולהשתמש בפרופיל חלקלק יותר כדי להשיג ביצועים רבים יותר ברחובות. אופני כביש בנויים למהירות ולמרחקים ארוכים, תתקשו לעמוד בנסיעה על כביש עם אופני הרים.

אופני כביש מהירים יותר ומתפקדים טוב יותר באספלט ובמדרכות. אופני כביש לא מטפלים טוב מאוד בשטח מחוספס ויסבלו יותר בלאי אם תוציא אותם בשביל. זו חוויה די לא נעימה ומטלטלת בגלל חוסר המתלים.

אופני כביש הם קלים ומשקלם (תלוי בסוג) ולכן מיועדים למהירות. היציבה שונה מאוד באופני כביש, הרוכבים יושבים במצב של נטייה קדימה כדי לשפר את האווירודינמיקה. זה מאפשר גם העברת כוח רב יותר לפדאלים.

אופני הרים לעומת כביש – איבזור

ההבדל העיקרי מסתכם בחלקי הילוכים באופניים השונים. לאופני הרים מתלים לספיגת זעזועים בשטח מהמהמורות. הצמיגים רחבים יותר ובעלי פרופילים מסובבים המגדילים את אחיזתם בסלעים ולכלוך. לרוב לאופני כביש פרופיל חלקלק הופך אותם למהירים יותר, לשניהם יש מטרות שונות לחלוטין. אם אתה רוצה משהו שמתאים לו בשטח אני מציע להסתכל על אופני שטח.

רכזת אחורית (קסטה)

הרכזת האחורית בדרך כלל מעט קטנה יותר באופני כביש בהשוואה לאופני הרים. היוצאים מן הכלל היחידים הם אופני שטח. לרכזת אופני כביש יש יותר הילוכים בודדים, הרכזת מוטה עמוקה יותר כדי להתמודד עם כוחות גדולים יותר. בקסטה של אופני הרים יש קבוצות הילוכים מרובות על המנשא כדי לחלק את הכוחות באופן שווה יותר. היצרנים גם חוסכים משקל על ידי קיצור השרשרת.

מעבירים קדמיים

לאופני הרים מודרניים יש בדרך כלל רק 2 שרשראות שבהן לאופני כביש יש לעתים קרובות 3. זה גם אומר שלא ניתן להחליף את גל ארכובה, ארכובה של אופני הרים לא תתאים לאופני כביש ולהיפך. מכיוון שלאופני שטח יש יותר שרשראות הם יכולים לעבור להילוך כבד יותר שמאפשר יותר מהירות.

גלגלים וצמיגים

גלגלי אופני הרים לרוב בעלי קוטר גדול יותר והם חזקים יותר בהשוואה לאופני כביש. הם גם רחבים הרבה יותר בהשוואה לאופני כביש ובעלי פרופילי צמיגים שונים. גלגלי אופני כביש אינם רחבים כמו MTB שמשמעותם פחות חיכוך פני שטח ויותר מהירות תוך פחות מאמץ.

כידון

כידון שונה לחלוטין בעיצוב ובצורה. ל- MTB כידון רחב ושטוח ולאופני כביש מוטות. ההגיון הוא שכידון שטוח מציע שליטה רבה יותר ומקל על הבלמים באמצעות אצבע אחת. יש האומרים כי מוטות שטוחים מתאימים יותר לטיפוס, אך יש יותר עומס על מפרקי כף היד. כידון טיפה פחות רחב מה שמקל על סחיטת פערים קטנים.

מזלגות

מזלגות אופני הרים חזקים ובשרניים יותר מכיוון שהם צריכים להתמודד עם הרבה כוחות ולהישאר בחתיכה אחת. לרוב אופני ההרים מתלים לספיגת זעזועים. לעתים קרובות אופני כביש חסרים תכונה זו, אם כי ישנם אופני כביש זמינים אשר מציעים גם מתלים.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *