ההבדל בין פירות טריים, יבשים ומיובשים

כמה אהבתם?

ההבדל בין פירות טריים לפירות יבשים הוא בתכולת המים בלבד ולכן פירות יבשים או מיובשים מכילים יותר קלוריות ל100 גרם.

עוד כמה דברים שצריך לדעת על פירות יבשים

  • רוב הפירות היבשים מקורם מטורקיה
  • רוב הויטמינים הרגישים לאור או חום, כמו ויטמין C נהרסים ואינם קיימים בפירות היבשים.
  • חולי צליאק ואנשים הרגישים לגלוטן חייבים להיזהר מפירות יבשים, שלעתים מגולגלים בקמח כדי למנוע הידבקות. יש לבדוק את מקור הפרי, ולברר אם הוא בטוח לאכילה עבורם.
    • יש  פירות יבשים המגיעים לחנויות כשהם מגולגלים באבקת סוכר, כדי למנוע הידבקות ולהאריך את חיי המדף שלהם. יש פירות מיובשים שעברו בישול בסוכר לפני הייבוש (למשל סוגי חמוציות מסוימים), כדאי לברר. כשהפרי מגיע באריזה על היצרן לציין אם הפרי מכיל גם סוכר.
    • לעתים פירות יבשים נצבעים בצבעי מאכל (למשל חתיכות אננס בירוק ואדום). משמש מיובש עובר הבחלה בגופרית כדי לשמר את צבעו הכתום, ועוד. יש פירות המרוססים בשמן מינראלי כדי ליצור מעטה מבריק (קיים במשמשים, שזיפים ועוד).  ניתן להשיג פירות מיובשים באופן טבעי ללא תוספות בחנויות טבע או חנויות מתמחות. בד”כ פירות אלה פחות יפים ומושכים .
    • בכל מקרה רצוי לשטוף את הפירות היבשים לפני האכילה, קשה לדעת מה עברו בדרכם אל הצלחת.

 

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *