מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס?

ההבדלים העיקריים בין יוגה ופילאטיס הם שפילאטיס יכולה לשמש לשיפור הגמישות של הגוף ובהדרגה גם לשפר את הגמישות של המפרקים שלך. בעוד שיוגה מתמקדת בניסיון להרגיע את השרירים המתוחים ולספק חיזוק לשרירים הרבים בגוף.

פילאטיס לעומת יוגה – מה ההבדל?

מה זה יוגה?

מטרת היוגה היא לאחד את הנפש, הגוף והרוח. מורים יוגה רואים את המוח והגוף כמבנה אחד שלם.

כאשר מתרגלים יוגה בסביבה נאותה, יוגה יכולה להיות דרך לרפא את הגוף ולעזור למצוא הרמוניה נפשית. זו הסיבה יוגה נחשבת פעילות טיפולית. זה נותן לגוף שלך גמישות רבה יותר ומקדם הרפיה אפילו בלחצים הגדולים של החיים. זו גם הסיבה שרוב האנשים מתחילים לקחת שיעורי יוגה – כדי להפחית את הלחץ.

ביוגה, התנועות מבוצעות על מחצלת התרגיל ומשקל הגוף משמש התנגדות. זה לוקח כמות גדולה של המוקד ואת הזרימה פנימה והחוצה של כל עמדה הוא נוזל. התנועות אינן מה שאתה קורא מהלכים האימון; הם דומים יותר לתנוחות המיועדות לצרכים ולמטרות שונים.

יוגה נוצרה בהודו במטרה לחבר את התודעה האישית לתודעה האוניברסלית באמצעות פעילות גופנית. בקיצור, זה נועד לא רק לשפר את בריאותכם הגופנית, אלא גם את בריאותכם הרגשית והרוחנית. באמצעות תנועה חוזרת ונשנית, פעולת היוגה יכולה להיות טיפולית ביותר. בנוסף להיותו טיפולי, תנועות אלה מתמקדות בבניית גמישות וכוח. סוגים רבים של יוגה כרוכים במדיטציה בשלב מסוים במהלך התרגיל. החלק המדיטטיבי של היוגה נוטה למשוך אנשים המחפשים להירגע ממצבים מלחיצים.

ישנם סוגים רבים ושונים של יוגה, החל מהת’ה, שהיא בחירה מצוינת לאלה הרוצים להירגע מיום ארוך, ועד לקונדליני, שנאמר כי הוא מסייע לאנשים המתמודדים עם התמכרויות. אם אתם מחפשים משהו ממריץ יותר פיזית, תוכלו לנסות את יוגה שיבננדה, שהיא סדרה של 12 תנוחות שכיחות שעוזרת להגביר את הגמישות ולחזק את השרירים.

מה זה פילאטיס?

פילאטיס יש הרבה מטרות באותו בראש, אבל ההבדל העיקרי בין פילאטיס ויוגה היא כי בנוסף לעבודה מחצלת, לא יכול להיות מעורב מכונות תרגיל שונות. פילאטיס עובד את כל הגוף בנוסף הנפש. ההתמקדות היא על הליבה של הגוף, כך שכל השאר יכול לנוע בחופשיות וזה עושה את הגוף שלך חזק יותר הן מבפנים והן מחוצה לה. האיזון אמור להיות נוכח בין גמישות לכוח, וכתוצאה מכך שרירים חזקים ורזים יותר. אנשים רבים רואים את הערך בשתי הפעילויות ובגלל זה ישנו דור חדש שבוחר לשלב הן יוגה ו פילאטיס לתוך חייהם.

הפילאטיס ייחודי בכך שבניגוד ליוגה ופעילויות אחרות, מקורו יחסית צעיר. פילאטיס נוצרה בשנת 1920 על ידי ג’וזף פילאטיס לשיקום גופני. הרעיון שעומד מאחורי פילאטיס הוא להשיג גמישות, חוזק ומודעות לגוף מבלי לבנות בתפזורת. זה נחשב לתרגיל התנגדות, למרות שכמתחיל אתה עלול לחוות דופק מוגבר. הבדל מובהק נוסף הוא שלפילאטיס יש שגרת מחצלת מלאה, בנוסף לתרגילים שניתן לבצע רק במכונות פילאטיס ספציפיות, כמו הרפורמטור והקדילק.

המטרה העיקרית של פילאטיס היא לחזק את הבטן, לשפר את היציבה, לייצב ולהאריך את עמוד השדרה ולפתח איזון וכוח כללי. ישנם שישה עקרונות מפתח של פילאטיס: ריכוז, שליטה, מיקוד, נשימה, זרימה ודיוק. כאשר משתמשים בעקרונות המפתח הללו בשילוב עם הלך הרוח שאתה יוצר רזה יותר, ומשפר אותך משרירי הליבה שלך החוצה, פילאטיס יכול לספק לגוף הארוך והגמיש ​​שאתה חפץ בו.

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *