מה ההבדל בין מזרן יוגה למזרן פילאטיס

יוגה ופילאטים הן צורות פעילות גופניות פופולריות יותר ויותר, יוגה ופילאטיס משפרות את כוח הליבה, שליטה בשרירים וגמישות.
בעוד שיוגה מתמקדת בתודעה ואיזון הגוף בטכניקות נשימה ו"זרימות ", הפילאטיס מתמקד יותר באימוני הגוף כולו באמצעות תרגילים גופניים, ובתורם, חיזוק השרירים.
שתי צורות הפעילות הגופנית הללו מבוצעות על גבי מחצלת אך המחצלת משתנה הן בעובי והן ברוחב.

עובי מחצלות יוגה

מזרן יוגה סטנדרטי הוא בעובי של בערך שלושה מילימטרים. זה מאפשר למתעמלים לזרום בתנוחות היוגה תוך שהם נשארים מקורקעים, שומר על שיווי משקל ומרגיש כאילו הוא 'מקפיץ' את כפות הרגליים או את הידיים – מיומנות מרכזית ביוגה.
תנוחה קבועה ליוגים מתחילים היא כלב כלפי מטה. אמנם התנוחה הפשוטה הזו אמנם מחייבת את הידיים וכפות הרגליים להיות על הקרקע תקועים היטב לתוך המחצלת, אך היא אינה זקוקה לריפוד רב. לכן, שטיח של שלושה מילימטר הוא אידיאלי.
לא רק שהיוגי ירגיש שהם 'מקדמים' כראוי את כפות הידיים והרגליים שלהם, אלא גם יהיה להם קל יותר לאזן עם מחצלת בצפיפות זו מכיוון שהרצפה שמתחת למזרן עדיין יכולה לספק עמידה יציבה.

מזרני יוגה יכולים, עם זאת, להיות מעט עבים יותר מכך. לעתים קרובות, יוגי מומחה יעדיף מחצלת בעובי של רבע סנטימטר (שישה מילימטרים) מכיוון שככל שאתה מנוסה יותר ביוגה, כך גדל הסיכוי שתעשה תנוחות עמידה במקום כלב כלפי מטה.
כמובן, כל מי שמתרגל מעמד ראש זקוק לריפוד כדי להגן על הראש והצוואר, ולכן מחצלת של שישה מילימטר היא הטובה ביותר ליוגים היותר מנוסים.

עובי מחצלות הפילאטיס

לעומת זאת, מזרן פילאטיס עבה בהרבה מכל מזרן יוגה. בעובי של 12 מילימטר, הוא מספק ריפוד הרבה יותר ממה שכל מזרן יוגה צריך.
בפילאטיס מדובר על כוח והתמקדות בקבוצות שרירים מסוימות במהלך כל מפגש.
תרגילי פילאטיס רבים מבוססים על הרצפה ומספר גדול מהם מבוצעים על הבטן או על הגב, ולעתים קרובות מחייב את המשתמש להתגלגל על עצם הזנב. לכן, ריפוד ממזרן עבה הוא חיוני בהחלט בכדי לתמוך ביעילות בעמוד השדרה ולהימנע מפציעה.

האם גודל המזרן משנה?

רוב מחצלות היוגה והפילאטיס הן באותו האורך.

האורך לא ממש משנה את חווית היוגה או הפילאטיס שלך.
כמובן, אם אתה גבוה, מחצלת ארוכה יותר עשויה להיות רעיון טוב, אך בדרך כלל אורך מחצלות היוגה וגם מחצלות הפילאטיס הוא בסביבות 170 ס"מ.
עם זאת, מחצלות פילאטיס לעיתים רחבות יותר ממזרני יוגה, בעיקר בגלל מגוון תרגילי הרצפה בפילאטיס הדורשים כיסוי שטח פנים רחב יותר.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *