למה ציפורים לא מתחשמלות על חוט חשמל?

התנאים הדרושים לזרימת זרם חשמלי הם:

שלמות המעגל – ניתן לראות בזרימת חשמל כתהליך בו האלקטרונים נשאבים מהאדמה על ידי תחנת כוח. אלקטרונים אלה עוברים דרך קווי החשמל לציוד שלנו ונוסעים עד חזרה לאדמה. מעגל זה צריך להיות שלם על מנת שהזרם יזרום.

הפרש פוטנציאלי – גורם נוסף המחליט על כיוון זרימת הזרם הוא הפוטנציאל (החשמלי). הזרם תמיד זורם מפוטנציאל גבוה יותר לפוטנציאל נמוך יותר. במילים אחרות ניתן לומר כי אלקטרונים זורמים מפוטנציאל נמוך יותר לגבוה יותר. (כיוון הזרם החשמלי מנוגד לכיוון האלקטרונים). אז אנחנו צריכים את ההבדל הפוטנציאלי כדי שהזרם יזרום.

הנתיב של ההתנגדות הפחותה – גורם שמחליט את הנתיב בו יזרום זרם במקרה של נתיבים מקבילים הוא ההתנגדות (החשמלית) שמציעה הנתיב. זרם תמיד יזרום בנתיב שמציע הכי פחות התנגדות.

עכשיו בואו נחשוב על הציפור שיושבת על חוט חי ולא נוגעת בשום חוט אחר:

ראשית המעגל אינו שלם מכיוון שהציפור אינה במגע עם אף חוט אחר.

אין הפרש פוטנציאלי שכן שתי רגלי הציפור נוגעות באותו חוט באותו מתח קבוע.

ההתנגדות שמציעה הציפור היא רבה מדי בהשוואה לזו המוצעת על ידי חוט הנחושת / אלומיניום הידועים כמוליכים חשמליים טובים ומכאן שכמות זרם כמעט זניחה עוברת דרך הציפור שאינה פוגעת בעוף.

למעשה, כאשר ציפורים עומדות על קו חשמל חד פאזי עם שתי הרגליים, הן כן מתחשמלות בתחום מתח מאוד נמוך וכך הן לא מרגישות כלום. למרות שהן לא משלימות נתיב לקרקע, הן למעשה נמצאות במעגל מקביל לקו החשמל.

מכיוון שקו החשמל אינו כולל התנגדות של 0 אוהם, אפילו בין רגלי הציפור, זרם חשמלי כלשהו מוסב לציפור. זה החוק של אוהם. חשמל תמיד ילך בכל הנתיבים הנתונים, אך כמה זרם זורם דרך אותם נתיבים תלוי בהתנגדותם.

אם הציפור הייתה נוגעת בקרקע כשהיא יושבת על החוט או נופפת בכנפיה ונוגעת בחוט חשמלי אחר במתח אחר, אז היא הייתה מזועזעת וככל הנראה מתה בהתחשמלות. הסיבה לכך היא שגופו יהפוך לנתיב של החשמל להגיע לאדמה (ללא מתח) או למקום עם מתח אחר (חוט אחר במתח אחר, למשל).

כתיבת תגובה