מה ההבדל בין בירה מסוננת לבירה לא מסוננת?

בירה מסוננת לעומת בירה לא מסוננת: מה ההבדל?

האם אי פעם טרחת לדעת האם הבירה שלך מסוננת או לא מסוננת?

אם הגבות שלך מורמות ואתה תוהה אם מסונן טוב יותר מאשר לא מסונן, אז תנו לנו להגיד לכם שזה לא 'טוב' או "לא טוב". מדובר רק בהעדפות.
באופן מפתיע, מספר לא מבוטל של אנשים אפילו לא טורחים לדעת מה מודפס על הבקבוק (או הפחית) כל עוד הם יכולים לקרוא עליהם 'בירה'.

רוב מותגי הבירה הפופולריים ביותר בישראל מציעים בירה מסוננת וגם לא מסוננת. במאמר זה, אנו נבדילים בין השניים ומקווים שבפעם הבאה שתזמין את קנקן הבירה האהובה עליך, אתה תדע בדיוק מה גורם לך להרגיש טוב.

להלן הבדלים בסיסיים בין בירה מסוננת ובלתי מסוננת:

הבסיס

בירה לא מסוננת היא בצורתה הגולמית וניתן לומר שהיא בירה לא שלמה או לא גמורה. זה בדיוק כמו משהו מבושל. ואילו בירה מסוננת היא סוג של בירה שעוברת תהליך הניקוי אשק מסיר את השמרים ושרידי הכשות, השעורה או המאלט לאחר תהליך הבישול.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין בירה מהחבית לבירה מבקבוק?

המראה

בירות לא מסוננות נחשבו בתחילה למלוכלכות בגלל המראה הלא מושלם, המעונן והערפילי שלהן. עם הזמן, הם זכו להערכה רבה על אותו הדבר. חלק מוצאים שבירה מסוננת יפה עם הצבע החיוור הנקי, המתוחכם והנוצץ שלה. האטרקטיביות של בירה מסוננת ולא מסוננת משתנה מאדם לאדם.

רֵיחַ

לבירה לא מסוננת יש ניחוח חזק בהרבה מבירה מסוננת. אובדן השמרים והמלט במהלך תהליך הסינון מוריד את ניחוח הבירה המסוננת ומותיר אותה עדינה ורכה יותר מבירה לא מסוננת.

טעם

בירות לא מסוננות טעימות יותר בגלל נוכחות שמרים, כשות ושעורה. הן בטעם מריר ובעלי מרקם גרגירי ורמזים לטעמים רבים. בירות מסוננות חלקות ובעלות מרקם נקי ופריך. העדפת האנשים כאן תלויה גם בטעם וגם במרקם.

יתרונות

השמרים מכילים ויטמין B, המסייע בהפחתת הנגאובר והשפעותיו. בירה לא מסוננת עשירה יותר בסיבים בהשוואה לבירה מסוננת. אנשים רבים מעדיפים בירה לא מסוננת כאפשרות בריאה יותר מבירה מסוננת.

אז, יאללה, תזמינו אותנו לבירה!

כתיבת תגובה