מה ההבדל בין זוחלים לדו-חיים?

ישנם הבדלים רבים בין זוחלים לדו-חיים. זוחלים יכולים רק לצוף על המים, בעוד שדו-חיים יכולים לחיות גם על כמים וגם על היבשה. דוגמאות ל דו-חיים כוללות צפרדעים וקרפדות, ואפילו מינים של דינוזאורים, סלמנדרות נחשים ותנינים. לדו-חיים יש הפריה חיצונית ואילו לזוחלים יש הפריה פנימית. הבדל נוסף ביניהם הוא כיצד הם נושמים.

דו-חיים מטילים את ביציהם במים, בדרך כלל בקן קצף. לאחר הבקיעה הם ראשנים, החיים במים ויש להם זימים. ראשנים משתנים למבוגרים בתהליך שנקרא מטמורפוזה. כשהם בוגרים יש להם ריאות לנשום במקום זימים, ורגליים. דו-חיים מבוגרים משתמשים גם בעורם בכדי לקחת חמצן, ולחלק מסוגי הסלמנדרות אין ריאות.

מה הם דו-חיים?

דו-חיים מטילים את ביציהם במים, בדרך כלל בקן קצף. לאחר הבקיעה הם למעשה ראשנים, החיים במים ויש להם זימים. ראשנים הופכים למבוגרים בתהליך שנקרא מטמורפוזה. כשהם בוגרים יש להם ריאות לנשימה במקום זימים, ורגליים. דו-חיים מבוגרים משתמשים גם בעורם בכדי לשאוף חמצן אם כי לחלק מסוגי הסלמנדרות אין ריאות.

דו-חיים יכולים לנשום גם דרך ריאותיהם וגם דרך הזימים, ואילו זוחלים יכולים לנשום רק דרך ריאותיהם. עור הדו דו-חיים הוא דביק, לח ונקבובי. עור של זוחלים הוא יבש וקשקשי. לבסוף, דו חיים מטילים את ביציהם במים, ואילו הצבים מטילים את ביציהם על היבשה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין זוחלים לדו-חיים?

דו-חיים מופיעים בכל מקום בעולם, למעט אנטארקטיקה, ויש כ -5,565 מינים שונים, במספר המינים הם מצליחים יותר מיונקים, אם כי הם תופסים מגוון קטן יותר של בתי גידול. עם זאת, נאמר כי אוכלוסיות דו-חיים התמעטו בכל רחבי העולם ולכן שימורן הוא עניין חשוב.

מחשבה 1 על “מה ההבדל בין זוחלים לדו-חיים?”

  1. דו החיים עשוי להימצא ברוב הפעמים בסביבה לחה ועשירה בנחלים ביצות או אגמים, בדרך כלל דו החיים קטן יותר מהזוחלים וגם בצבעים יותר בוהקים.
    חוץ מזה עשיתם עבודה טובה

    הגב

כתיבת תגובה