מה ההבדל בין אקג לאקו לב?

כאשר שוקלים אקו לב מול אקג, חשוב להבין הבסיס של שתי הבדיקות. גם האקו לב וגם א.ק.ג הם חשובים מאוד ונמצאים בשימוש נפוץ בבדיקות לב המסייעות באבחון צורות שונות של מחלות לב. אקו לב הוא אולטרסאונד של הלב המספק תמונות נעות ומספק מידע על מבנה הלב ותפקודו. ה- EKG הוא עקבות לב המספק בעיקר מידע על קצב הלב. שתי הבדיקות משמשות לרוב בשילוב והן משלימות זו את זו.

מה ההבדל בין אקג לאקו לב?
התוצאות של אקג – דיאגרמה של אותות חשמליים

ה- EKG הוא בדיקת הלב הנפוצה ביותר. בעיקרון כל חולה שמוערך בכל נושא לב או תסמינים הקשורים ללב מקבל לעשות בדיקת א.ק.ג שיכולה להיחשב גם כמבחן סינון הנעשה כמעט תמיד לכל מי שיש לו היסטוריה או חשש לבעייה לבבית. כאשר ישנם סימנים ותסמינים של מחלות לב ניתן לראות אותם בפלט של ה אקג.

איך עושים בדיקות א.ק.ג וביקות אקו-לב?

בבדיקת א.ק.ג שמים 10 רפידות דביקות קטנות במקומות שונים על החזה ואותם מחברים למכונת EKG. אלה משדרים נתונים של הפעילות החשמלית של הלב ליצירת מעקב.

אצל גברים מסוימים יתכן ויהיה צורך לגלח את שיער החזה במקומות מסויימים כדי לשפר את המגע ולהבטיח עקיבה טובה.


אקו לב – נותנים לחולים חלוק ללבוש ולשכב על שולחן שתוכנן במיוחד לביצוע האקו לב. בדרך כלל המטופלים ישכבו בצד שמאל. מורחים ג'ל אולטראסאונד על אזורים שונים בדופן החזה ואז מבצעים את בדיקת האולטרסאונד.

מה ההבדל בין אקג לאקו לב?
ככה נראה צילום אקו-לב

ה- EKG הוא מעקב לב. הוא מספק מידע על פעימות הלב וקצבו. מחוץ להפרעות בקצב הלב, עקבות לב לא תקינים יכולים להצביע על מצבי מחלה שונים. הפרעה בקצב הלב יכולה לכלול קצב לב מהיר (טכיקרדיה), קצב לב נמוך (ברדיקרדיה), חסימות לב; פעימות לב לא סדירות (פרפור פרוזדורים). בנוסף הוא יכול לספק רמזים לגבי הרחבת חדרי הלב והפרעות בשרירי הלב. שימוש חשוב ביותר במעקב אחר EKG לב הוא בהערכת חשד להתקפי לב. ה- EKG הוא הבדיקה הראשונה שעושים בקרב חולים עם כאבים בחזה.


אקו לב הוא סריקת אולטרסאונד של הלב המציגה תמונות נעות המראות את מבנה הלב ותפקודו. זה מראה מידע מדויק על תפקוד ויכלת שאיבת בדם בלב וגדלי תא הלב. מסיבה זו הם מבחן חשוב בהערכת אי ספיקת לב. אקוקרדיוגרמות מספקות גם מידע מדויק ביותר על תפקוד שסתומי הלב. ניתן להשתמש בהם לזיהוי מסתמי לב דליפים או הדוקים. בעוד ש- EKG יכול לספק רמזים לרבים מהאבחנות הללו, האקו לב נחשב מדוייק הרבה יותר למבנה ולתפקוד הלב.

כתיבת תגובה