מה ההבדל בין רוטב עגבניות לקטשופ?

כשמדובר ברוטב וקטשופ, אנו רואים אותם לעתים קרובות כזהים, אך למעשה הם אינם. אם נעבור ליד היסטוריוני האוכל הקטשופ הוא רוטב.

מקור המילה קטשופ הוא מסינית שפירושה 'תמיסת דגים', בדרך כלל הכוונה היא ל"רוטב חריף". לטענת היסטוריונים, רוטב העגבניות הומצא למעשה מסיבות רבות. זה שימש את כציר לבישול בשר ובעל יכולת לשפר את הטעמים. ומעניין, לא היה מתכון קבוע למנה הרב-פונקציונלית הזו, ולכן סוגה וטעמה שונים מתרבות לתרבות.

עם המסחור והנסיון, רוטב העגבניות הוא כיום דבר ביתי מאוד ואנשים רבים מכינים רטבים מסוגים שונים בבית. הרטבים יכולים להיות בעלי צמיגות שונות אשר תלויה בשימוש ברוטב. למשל, לרוטב המשמש לבישול יהיה צמיגות פחותה ואילו זה המשמש לתיבול יהיה בעל צמיגות גבוהה.

הקטשופ מיוצר מעגבניות, סוכר, חומץ / חומצה אצטית ותבלינים. ואילו רוטב עגבניות עשוי עגבניות, שמן, ציר בשר או ירקות ותבלינים. הוא אף פעם לא מכיל חומץ. כמו כן, קטשופ קר באופיו ולעולם אינו מוגש חם, בעוד שכל זני הרטבים מוגשים חם. כדי להפוך אותו לפשוט יותר, קטשופ מתובל במגוון תבלינים בעוד שהרוטב בדרך כלל מיוצר ללא תבלינים. נקודת הבדל עיקרית נוספת בין השניים היא שרוטב בדרך כלל אינו מכיל סוכר בעוד שלקטשופ יש כמות מסוימת של סוכר ותבלינים מתוקים אחרים.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין רוטב לפיצה לרוטב לפסטה?

השימושים של רוטב עגבניות:

כתיבת תגובה