מה ההבדל בין חמור ופרד?

אנשים רבים מתבלבים בין חמורים ופרדים – אז איך מזהים חמור ופרד ומה ההבדלים בינהם?

חמור

חמורים הם חיה ממשפחת הסוסים, חמורים שימשו להובלת אנשים וסחורות מאז ימי המקרא. בעוד החמורים יש מוניטין של עקשנות, הם גם חכמים לשמצה ומסוגלים לשמור על עצמם ואת הנוסעים שלהם הרחק מסכנה.

והקול שונה – בעוד הסוס צוהל, החמור נוער.

פרד

פרד הוא בין כלאיים – דהיינו הוא הצאצא של  חמור זכר וסוסה נקבה, או בשם האנגלי Mule  – זו הצורה היותר שכיחה. יש מקרים יותר נדירים של זיווג של סוס עם אתון ואז נוצר פרד שבשמו האנגלי הוא Hinny.

פרדים בעלי מאפיינים של שני הוריהם אך הם בדרך כלל הם עקרים ולא מסוגלים להתרבות. אתה לא יכול לזווג פרד  ופרדה כדי לקבל גור פרדים. צריך לזווג סוס לחמור כדי לקבל פרד.

זיהוי חמורים

חמורים נוטים להיות מזוהים בקלות רבה על ידי האוזניים הארוכות שלהם (אוזני חמור), אבל הם בעלי מאפיינים מתאימים אחרים. לחמורים אין את הגיבנת המיותרת. שיש לסוסים מעל הכתפיים. לחמורים יש גב שטוח יותר  מסוסים, פרסות קטנות יותר, רעמה יותר מחוספסת ומלאת זיפים מאשר לסוס, זנבות דקים. וכמובן, חמורים קטנים יותר מסוסים בוגרים.

זיהוי פרדות

פרדים לוקחים את תכונות המראה שלהם מהורה הסוס או החמור, לכן למצוא סימן זיהוי קל זה קצת מסובך יותר מאשר עם בעל חיים שהוא 100 אחוז סוס או חמור. לעתים קרובות יש גב ישר יותר ואוזניים גדולות יותר – תורשה מההורה החמור. עם זאת, פרדים נוטים להיות גדולים יותר מאשר חמורים, עם מבנה עצם עדין יותר. פרדים ניתן להשתמש עבור רבים מאותם דיסציפלינות רכיבה כמו שסוסים משמשים, בהתאם לאיכות של הפרד.

עוד בני כלאיים

הכלאה של סוס וזברה – לזיווג של סוס וזברה קוראים – זברואיד

להכלאה של אריה עם טיגריס קוראים – לייגר

הזיווג של חמור וזברה יוצר – זונקי

יעל עם עז יוצא – יעז

כתיבת תגובה