מה זה סימפ? Simp?

סימפ (באנגלית: Simp) הוא מונח סלנג אינטרנטי שזכה לפופולריות עצומה בתרבות האינטרנט במהלך 2019 והפך מאז למונח בו נעשה שימוש נרחב באינטרנט, ובמיוחד בפורומים ובפלטפורמות מדיה חברתית.

המשמעות העיקרית של המונח:

  • אדם (לרוב גבר), שנתפס ככנוע יתר על המידה כלפי אדם מסוים אליו הוא/היא נמשך/ת (לרוב אישה) לו/לה הוא/היא נוטה להקדיש תשומת לב ונדיבות מוגזמת, בעוד שמושא ההערצה לרוב אינו/ה נוטה להעריך בכלל את המחוות הללו.

לפי מילון הסלנג המקוון Urban Dictionary המונח מתייחס לאדם ש"עושה יותר מדי עבור אדם שהוא אוהב". דפוס ההתנהגות עצמו מכונה סימפינג (באנגלית: Simping), ולעיתים רבות ניתן גם לומר שדפוס התנהגות זה מופגן גם כלפי סלבריטאים, פוליטיקאים, או אושיות רשת.

המילה סימפ מקורה מהמלה סימפטיה, בעוד שהמונח סימן תחילה סוג ספציפי של התנהגות חברתית, עם השגת פופולריות רחבה, הוא התחיל להיות בשימוש כעלבון כללי. לעומת זאת הביקורת היא שאם אי פעם החמיאת לאישה, כנראה שאתה פשוט סימפ.

המושג סימפ מחליף את המושג "סופטבוי" של שנות ה-80 שרמז על ילד שהוא כישלון רומנטי או סוג נער שבנות אומרות עליו שהוא קצת נחמד מדי .

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין אוהב למאוהב?❤️

לעומת זאת רבות מהנשים כי נראה שרעיון ה"סימפ"לרוב הוא בחור שפשוט מתייחס היטב לנשים ולא כמו לאשפה והוא סתם עוד שעיר לעזאזל למיזוגניה.

הקונוטציות של המונח:

  • המונח בהווה נחשב לרוב לסוג של עלבון, ומרמז לרוב על כך שאותו האדם הוא חלש, נאיבי ו/או שהוא פועל מתוך ייאוש.
  • ניתן גם להתייחס לאנשים שנתפסים כלהוטים מדיי לרצות או לקבל את האישור של אחרים – במיוחד בהקשר רומנטי או מיני.
  • עם זאת, ראוי לציין שלעיתים רבות, כאשר נעשה שימוש במונח בקרב חברים או בפורומים באינטרנט, הם נוטים להשתמש במונח באופן אירוני יותר, מבלי שהוא נושא בהכרח את אותן הקונוטציות השליליות.

מקור המונח:

  • המילה "סימפ" נובעת במקור מהמילה האנגלית "Simpleton" (אנ') שמשמעותה היא אדם פשוט או חסר אינטליגנציה, אשר לרוב נחשב למישהו תמים שניתן להוליך אותו שולל בקלות.

התפשטות המונח:

  • המונח הפך נפוץ במיוחד בתרבות האינטרנט לאחר שנעשה בו שימוש בממים רבים במדיה החברתית, ובדיונים רבים במיוחד בפלטפורמות כמו TikTok, Twitter יוטיוב ו-Reddit שעוסקים בנושאים היכרויות, מערכות יחסים וגבריות.
  • המונח עורר גם ויכוחים ומחלוקות לגבי המשמעות שלו כאשר המבקרים של המונח טענו כי הוא מנציח סטריאוטיפים מזיקים לגבי תפקידי מגדר ומערכות יחסים.
עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין סימפטיה לאמפתיה? 9 דוגמאות.

לסיכום:

סימפ הוא מונח סלנג מורכב עם היסטוריה עשירה ומשמעויות מגוונות. חשוב לקחת בחשבון את ההקשר בו נעשה שימוש במונח לפני שמפרשים אותו, שכן ניתן להשתמש בו הן באופן פוגעני והן באופן אירוני.

4 מחשבות על “מה זה סימפ? Simp?”

  1. …כמעט שום דבר מזה לא נכון. המקור הוא בכלל מהמלה simpleton, כלומר אדם רפה שכל – מאיתים אותה עם i, בניגוד ל־sympathy שמאויתת עם y. מעבר לזה, פרוש המלה sympathy באנגלית היא יותר ”הזדהות” או אפילו ”חמלה; השתתפות בצער” בניגוד למשמעות בעברית.
    המונח softboi קשור יותר לגברים או נערים בעלי אופי עדין וחבה לאסתטיקה רכה יותר, לא לרכרוכיות.
    ובכלל, המונח simp התחיל כסלנג אינטרנטי, לרוב לתאור טיפוסים נואשים שמנסים לזכות באהדת נשים זרות מושכות באינטרנט.
    תעשי תחקיר בסיסי לפני שאת מטעה אנשים.

    הגב
  2. מלא הערות יחסית למישהי שלא יודעת לאיית את המילה סופטבוי עם y בסוף, שלא לדבר על המילה איות- שצריכה לבוא עם 2 יו"דים…

    הגב
  3. היי תודה על הקטע!!
    פסקה אחרונה:"לעומת זאת רבות מהנשים כי נראה שרעיון ה"סימפ"לרוב הוא בחור שפשוט מתייחס היטב לנשים ולא כמו לאשפה והוא סתם עוד שעיר לעזאזל למיזוגניה".
    לא כל כך ברור המשפט הזה.. אם אפשר להסביר לתקן

    הגב

כתיבת תגובה